Gå til innhold

Bryllup, 20 000, vi er 37 stk tilsammen som skal spise middag. Er dette gjennomførbart? har dere noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips til bryllupsplanlegging, tusen takk til dere som vil svare meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortell meg hva du ønsker så skal jeg hjelpe deg.

Hilsen bryllupsplanleggeren

Skrevet

Kjøp kjole på nett, brukt eller på salg.

Har du mulighet, fiks hår og sminke selv eller via bekjente.

Dropp fotograf. Finn noen i omgangskretsen som har litt peiling og kanskje et godt kamera? Spart mange tusen bare der.

(bare til nå er det snakk om +/- 10.000,- spart)

Invitasjoner/takkekort. Let opp de beste tilbudene. Ikke vær for kresen. Billige invitasjoner/takkekort kan lett pyntes litt på selv, dersom du ikke ønsker å lage noe "from scratch". (kan også lages på pc'en, bare kjøpe litt tykkere papir å skrive ut på)

Vi har vært inne på tanken om "spleiselag". Rett og slett be gjestene som har mulighet til å stille med noe til maten isteden for gave. At dere f.eks. fikser noe av kjøttet selv, også kan bestemor, svigermor, venninner tanter, onkler o.s.v. ta med tilbehør? (veldig enkelt hvis dere tar en buffét)

Skal ha et "sparsommelig" bryllup selv..logistikken har vi ikke helt planlagt enda da. Hehe..

Skrevet

Jeg vet ikke helt enda, he he..

Vi skal leie et lokale som koster 1500 kr.

vi vet ikke om vi skal bestille mat eller å lage mat selv, tenkte på noe oksestek eller noe. vet ikke hva sånt koster?`

Vi tenkte å ha øl og vin bare til maten siden det skal være små barn med i selskapet.

jeg og samboeren skal jo ha klær og mine to barn en datter og en sønn skal være brudebarn.

Vi vil også satse litt på fotograf siden det blir et viktig minne for oss.

Har du noen tips til å få til dette for 20 000?

Skrevet

Har dere tilgang på hage, hos dere selv, svigers eller dine foreldre?

Ha bryllup i hage, med langbord, pyntet med markblomster. Ha lapskaus, sodd, gryterett type middag. Rømmegrøt til forrett.

Har dere begge bunad er jo det veldig flott, da bruker dere det dere har og ikke ekstra penger på kjole. Ha et one-man-band som spiller slagere. Det er mange vernede bedrifter som lager flotte kaker, til en rimelig penge, om du ikke vil bake selv. 37 er jo relativt lite bryllup, og kan godt være uformellt og intimt.

Ha en plan B i tilfelle regn.

Skrevet

Jeg ville da helt klart laget middagen selv, oksesteik kan du steike, skive og fryse i forveien. Samme med en god saus. Finn ei/en som kan fikse poteter og tilbehør på dagen.

Klær til deg, mann og barn kan du evt. finne på finn.no

Om dere har mulighet, reis til Sverige å kjøp øl og vin (3L) og bruk karaffel.

Fotografen ville jeg spart penger på i denne digitale tiden. Sikkert noen du kjenner som har et ok apparat.

Når på året skal dere gifte dere?

Skrevet

Har dere tilgang på hage, hos dere selv, svigers eller dine foreldre?

Ha bryllup i hage, med langbord, pyntet med markblomster. Ha lapskaus, sodd, gryterett type middag. Rømmegrøt til forrett.

Har dere begge bunad er jo det veldig flott, da bruker dere det dere har og ikke ekstra penger på kjole. Ha et one-man-band som spiller slagere. Det er mange vernede bedrifter som lager flotte kaker, til en rimelig penge, om du ikke vil bake selv. 37 er jo relativt lite bryllup, og kan godt være uformellt og intimt.

Ha en plan B i tilfelle regn.

Skrevet

Selvfølgelig kan du få til det :) men man kan kanskje ikke være like kresen som hvis man hadde hatt et større budsjett.

De største utgiftene er jo mat, drikke og klær. Maten kan man gjøre billig ved å ha koldtbord eller tapasbord som man lager til selv, mange mener at dette ikke hører hjemme i et bryllup men om man lager til litt annerledes retter så tror jeg det kan bli vel så vellykket som stek for eks.

Drikke kan man kjøpe inn i Sverige eller man kan også velge et alkoholfritt bryllup :) klærne kan man bestille fra jk-dress.com, dhgate.com eller ebay.

Som pynt kan man ha store vaser med lime i for eks, også små stettglass el. med en enkel orkide i innimellom, trykksaker kan man kjøpe for en billig penge på bokhandleren (det er jo egentlig bare brudeparet som tenker over hvordan invitasjonen ser ut i mer enn ti sekunder).

Som musikk kan man kjøpe betalversjonen av spotify og lage spillelister (kanskje få en til å ha ansvar for musikken?)

Om du vil ha billig fotograf så kan du ringe en vgs i nærheten å spørre om det er noen flinke elever på media linjen som vil ta på seg jobben (da får de jo låne kamera av skolen), eller hvis du bor i Oslo eller en av storbyene så er det flere bra fotoskoler som låner ut elever.

Vi var 45 stk i dåpen og hadde tapasbord, da brukte vi 4000 kr på mat og hadde i MASSEVIS! Det var mange deilige retter og alle spiste seg mette og gode :) fikk masse skryt av maten.

Vi driver å planlegger bryllup selv og har et helt annet budsjett, men jeg tror ikke det bestandig er hvor mye man har å rutte med som bestemmer hvor vellykket det blir :)

Så lenge man vet at man ikke kan bruke mer enn så og så mye så tror jeg man innfinner seg med det og lager det beste ut av det..

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...