Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Har fått et ganske høyt symfysemål, rett over den grønne linja. Er 37+2 uker. Og lurer på hvor mye av kaloriene/fett osv jeg får i meg, blir til fett på babyen? Prøver å være flink i ukedagene, men i helgene blir det litt ekstra kos. Men får dårlig samvittighet hvis alt av det jeg spiser legger seg på babyen. Kan jo ikke være bra, også blir den jo stor...
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Jeg ligger og rett over den grønne og er i uke 41. Samme gjorde jeg sist i uke 40 og fikk da en baby på 3300. Det trenger ikke å ha noen sammenheng overhodet. Symfasemål er størrelsen på din livmor, det er ikke størrelsen på baby alene.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Jeg lå på den grønne streken hele svangerskapet og fødte en baby på 5300g..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 .. Den røde streken mente jeg.. Helt gjennomsnittlig med andre ord.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 jeg lurer også på dette om symfysemål har samenheng med babyens størrelse.. flere som har hatt høyt symfysemål? størrelse på baby??
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Men noen som vet om hvor mye av det jeg spiser går til babyen? Hvis man får en baby på over fem så er vel kanskje det familiert eller? Jordmor sa at jeg IKKE fikk en under 3500. Det er helt i orden, men da lurer jeg på det jeg putter inn
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Jeg har hørt at babyen tar det den trenger inne i magen, og resten legger seg på mors rompe og lår Det beste for alle er vel å spise jevnt sunt, men må da kunne unne seg litt snop innimellom også. Forøvrig så var mitt symfysemål litt over normalen. Jeg fikk en stor gutt på 4500. Men gikk også 2 uker over tida så..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 Jeg hadde symfyse mål som tilsa tvillinge eller mer sa min JM ( MEGA MAGE!!) men gutten kom ut og var helt standard, 50cm lang og 3,6 kg tung;) Så symfyse og baby's vekt har ikke alltid sammenheng nei Man ser ofte på UL om babyen er altfor stor ift normalen, men også her kan man ta feil med en god del;) Jeg la på meg masse på slutten av svangerskapet, så de var usikker på om jeg hadde fått svangerskapsdiabetes. Men det hadde jeg visst ikke... Jeg var nok bare for glad i trøstemat der jeg gikk rundt i konstante ubehag og smerter de siste 4 ukene:p
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #9 Skrevet 20. februar 2010 Er så veldig glad for svar Spiser sunt til vanlig, men er svak for sjokolade i helgene... Da tenker jeg ikke mer på de måla jeg altså. Og koser meg med godis i helgene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå