Gjest Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 type kjeks, kaker/boller, smågodt og sjokolade. Jeg er helt VILL og tror ikke meg selv en gang når jeg sier at "imorgen er siste gang".. Frukt ol. forebeholder jeg meg friheten til å nyte selv om det inneholder sukker.. bedre en kunstig sukker. vi planlegger å bli gravide igjen om ikke så lenge, og jeg vil være flink å sunn under hele sv.skapet for barnet sin skyld (og min og sikkert) Og det er god motivasjon, men vil gjerne startet FØR jeg blir gravid for at det skal bli lettere, men jeg finner bare på teite unskyldninger hver gang jeg spiser, som er ca. hver dag..
Rampongi Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 de gangene jeg slutter, så slutter jeg der og da og teller omtrent minutter. Det er så vanskelig de første dagene, men så gir søtsuget seg og etter et par uker går det kjempefint. Akkurat nå vil jeg ikke slutte, for vi har så mye godis i skapene..må spise opp det først, så da skal jeg kanskje slutte senere
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 hehe høres ganske kjent ut.. jeg har greid meg i 8 uker en gang, men det er det lengste jeg kan huske. Skal starte fom idag og se hvor lenge det varer
Tante Blås Squaw Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Kjøp frukt! ) Og sett det fram der det er synlig.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Jeg ville aldri klart å slutte med søtsaker, da kunn jeg liksågodt gott i grava med en gang. Begrense seg, det er vel tingen. Og holde det kun til helgene, så du har noe å glede deg til. Det er min motivasjon. Da smaker det SÅ mye bedre når jeg bare kan bøtte nedpå på lørdager!! Som i dag tok jeg opp en brownies kake jeg laget forrige uke og har gått å småspist av den i dag:) NAM.Alene hjemme med ungene i 3 dager og jeg trengte litt brownies. Beste tips sa du? Ha oppskjærte gulrøtter i litt vann i kjøleskapet og evnt en boks med ferdig holiday dip. Holder seg 1 ukes tid i kjøleskap. - Ha frukt på bordet. Druer i kjøleskapet. - Tren - da får jeg ikke lyst på godis etterpå, og samvittigheten sier også at jeg ikke skal ta noe:) - Ta en tyggis - Puss tenner - Ha tørket frukt tilgjengelig ( mangoen i pose er knallgod! ( selv om det er endel kalorier, er det bedre enn pottis og sjokolade) Håper dette hjelper deg litt på vei. Bra du tenker på barnes beste!
RødRev Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Nå har jeg kun sluttet med snop/ kaffemat i ukedagene da, men har likevel gått ned 3 kg på bare det i løpet av 4 mnd (ingen trening heller!). Så det funker Men i alle fall: mitt beste tips er å inngå en skriftlig avtale med en venn eller kollega, som også ønsker et sunnere liv. Kontraktfest målene, og fastsett en passende straff dersom dere bryter avtalen (type betale 100 kr eller noe, det må svi litt). Det er flere ganger min avtale har stanset meg i å gumle i meg sjoko. Og det er jeg glad for nå!
Hufsla Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 mitt søtsug er mindre om jeg drikker nok. 2 liter vann holder for meg. Ellers så gir det verste suget seg etter en liten uke.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 Hold ut i en uke eller to, så er det som oftest borte ;o)
*Biola* Skrevet 20. februar 2010 #9 Skrevet 20. februar 2010 Du får inngå et veddemål med noen. Det har jeg gjort.. og nå angrer jeg!! Men jeg kan ikke tape, for da får jeg en kjip "straff". Lørdag uten snop er kjiiiipt!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 20. februar 2010 #10 Skrevet 20. februar 2010 Man må ihvertfall IKKE ha snop i huset og bare kutte!!! Drikk vann og spis et knekkebrød når du blir fysen på noe søtt! Etter to uker med totalt "forbud" får du ikke fysen lenger!!!
Hellobaby Skrevet 20. februar 2010 #11 Skrevet 20. februar 2010 Klarer du å ta en rehab 1 uke, så er suget borte! Jeg trodde aaaaaldri jeg skulle klare meg uten søtsaker etter svangerskapet og jula og alt. Men var superstreng og spiste masse annet godt den uka (det finnes faktisk god mat uten så mye sukker og fett òg!, hehe...). Nå tenker jeg ikke på søtsaker engang....
Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 20. februar 2010 #12 Skrevet 20. februar 2010 Ta krom,d er et vitamin.Jeg har prøvd d før og syntes det virket fra samme dag,greide til og med og gå forbi godtehylla på butikken uten å bli fristet;). Og så er d veldig viktig å ikke bli sulten,spis ofte og lite! Verste man kan gjøre er å gå på butikken når man er sulten! Og drikk masse vann!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå