Gå til innhold

Sy trekk til voksipose. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man være proff? Hvilke stoffer anbefaler dere? Så for meg velour eller fleece inne og noe slitesterkt utenpå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må IKKE være proff:-D Selv en tulling som jeg får det til.....

Hva du bør gjøre er å ta det trekket du har til voksiposen og bruke det som mal. Klipp stoffet rundt det trekket så blir det ganske så riktig. Husk å ha vrengt stoffet riktig vei slik at når du syr det sammen så blir stoffet riktig side ut.

Husk å merke der hvor du skal ha hull til trådene og ikke sy der. Ellers blir det knotete å sprette opp igjen.

Bruk feks flanell laken til å ha inni, kan feks kjøpe ett vanlig laken på salg eller på IKEA. Stoffet utenpå kan være litt mer robust, men du bør ikke velge for tykt heller, da blir jo posen veldig klumpete.

Hvis du velger å bruke fleece, så må du huske at det kan strekke/flytte på seg litt, du bør ha stretch funkjsonen på symaskinen din.

Skrevet

Jeg gjorde akkurat det samme, men sydde trekket i bomull. Hadde ei venninne som hadde fleece inni, og den ungen var illrød fordi det ble altfor varmt.. hehe.. da regulere man bedre med ull og fleece på babykroppen :D Kjøpte ytterstoff på ikea, ikke den groveste typen.. det blir så hardt at posen vil knapt bevege seg. Jeg byttet også hullene ut med sånne emalje/maljer (eller hva det nå heter) Ble kjempefin :D

Skrevet

Det var ett smart tips det med de maljene. Spesiellt med tanke på det hullet som skal være på "baksiden" av posen. Det skal jeg gjøre neste gang, takk:-)

Skrevet

Ja, bare husk å sett maljene rett vei.. klarte å rive hull midt bakpå så endte opp med å måtte sy nytt trekk.. satt til langt på natt, hormonell og rasende på meg selv... hahahaha... Men trekket ble ferdig... 5-6 mnd før jeg trenger det.. hahahahaa...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...