Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det kan du, men det skal være lovbestemt ferie. Fedrekvoten kan uansett søkes utsatt men da er det viktig at nav får søknad om det FØR din permisjon er slutt

Jeg la ferien min inn mellom min permisjon og så tok faren 3 uker innimellom min perm og så tok han resten på slutten..

Med første utsatte han den i 6 mndr etter min perm. Da søkte han med grunnlag i at han var syk. utsatte på ubestemt tid og ringte bare inn og sa når han skulle ha perm

Vil likevel anbefale å ha alt med nav skriftlig, da de kan finne på å endre mening!

Vi tenkte først å utsette fedrekvoten mens jeg tar ut ulønnet perm, men har skjønt at det ikke går da jeg må være i full jobb eller studere på fulltid for at far skal kunne utsette sin perm. Er tydeligvis noen regler med at far kan utsette ved sykdom også da, men det tror jeg ikke blir en reell situasjon for oss.

Hvordan ble det for dere når mannen din var syk? Hadde du ulønnet perm i mellomtiden? Eller er det noen andre støtteordninger hvis mannen skulle være syk. For du kan jo ikke akkurat bare gå ut i jobb heller med syk mann til å ta vare på barnet?

Nemlig, vi søker om utsettelse i god tid før mine 36 uker er over - tar så 10 uker ulønnet perm etter mine 36 uker før mannen min tar fedrekvoten - da får vi være hjemme like lenge som om vi hadde valgt 80% dekningsgrad - men tjener over kr 7000 på det. Ikke noe problem det!

:D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...