Gå til innhold

Hvor lenge bruke smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og meg sitter her å diskuterer, hvor lenge pleier egentlig barn å bruke smokk?

Vet dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For tannstillingen sin del går evt bittfeil tilbake av seg selv dersom barnet slutter innen fireårsalder i alle fall. Innen den tid er de fleste barn også klare for (og stolte over) å slutte.

Skrevet

Jeg slutta da jeg var 2.

Tenkte at Iris skulle slutte da hun ble 2 også, men da har det jo kommet en baby til som kanskje bruker smokk. Så er kanskje ikke like lett å slutte da. Men max 2.5 tenker jeg.

Er allerede strenge på at hun bare får den når vi skal kose må sitte på fanget. Og når hun skal sove. Får ikke gå rundt med den når hun leker osv.

Skrevet

Sønnen vår sluttet på 3-års dagen sin.

Fra han var 2 år fikk han kun bruke smokken til soving. Da hadde vi en avtale om at han la den i en egen smokke eske når han våknet og hentet den på samme sted når han skulle sove. Sluttet med dagsoving når han var 2,5 år, så hadde smokk til soving i bhg også.

Skrevet

De bør ha sluttet med dagsmokken når de er 2 år, nattsmokk når de er 3 år, pga tennene iflg tannpleieren. Her sluttet snupp med dagsmokk når hun var 2 år, nattsmokk når hun var 2,5 år. Gikk kjempefint. :o)

Skrevet

Jeg synes 2 år er en ok alder å slutte på, i allefall før ungen er 3 og det er planen for piraten. Men spør meg igjen om et par års tid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...