trippeltopp Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Om du sendte ditt barn på leir med barnehagen, og fikk vite i ettertid at personalet hadde drukket alkohol etter at barna var lagt, (Ikke store mengder, men nok til at de ble en anelse påvirket, et par glass vin per pers.), hadde du syntes det var ok?
melkekua™ Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Mulig jeg er prippen...men som bhg.ansatt synes jeg IKKE at det er greit.
Piken på landet Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Nei det hadde jeg virkelig ikke syns var ok!!
Gjest ->>- Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Nei. Man drikker ikke på jobb, og i særdeleshet ikke når jobben er omsorg for barn.
BlåBlå Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Nei det er ikke greit. Er man på jobb, så er man på jobb.
trippeltopp Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2010 Takk Begynte å lure på om det var jeg som var prippen. Jeg synes det er helt sykt. Drikke kan man gjøre når som helst ellers, men IKKE når man er på jobb og har ansvar for andres barn!
bambi på isen Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Syns ikke det er greit i det hele tatt!!
gutt♥02.04.07♥jente♥18.11.10♥ Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 er barnehage assistent og synes dette er helt ok, hyggelig!! NOT!!! selvfølgelig ikke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! d er vel ulovlig også!!?
Gjest TanSan♥3Barn+Et Lite Knøtt♥ Skrevet 20. februar 2010 #9 Skrevet 20. februar 2010 Absolutt ikke!! Leir med barnehagen?? Aldri hørt om at noen bruker å ha!
Rampongi Skrevet 20. februar 2010 #10 Skrevet 20. februar 2010 Hadde det vært KUN 1 glass rødvin på hver og en som ikke drakk i det hele tatt (mtp kjøring), så hadde det vært ok. Men vi bor i Norge og jeg vet at drikkekulturen her er litt annerledes enn i feks sør-europa (der mennesker faktisk kan drikke et glass vin, og de gjør det såpass ofte at de ikke er ute etter å bli brisen)- Derfor vil jeg si at nei, det er ikke ok.
Kamomille Skrevet 20. februar 2010 #11 Skrevet 20. februar 2010 Nei, når man er på leir med barn så er man på jobb hele tiden. Alkohol er da ikke greit.
Bettybu Skrevet 20. februar 2010 #12 Skrevet 20. februar 2010 Hehe!! Vi skulle på overnattingstur med barnehagen i TELT! Alle barna hadde mere enn mye med, +++kosedyr og DIGRE puter.. Og så var det en hyggelig mor som sendte med en flaske vin som vi kunne kose oss med.... LIKSOM vi ikke hadde nok å bære på... I tillegg til at det var alkohol!!! Vi drakk det ikke....da!
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 20. februar 2010 #13 Skrevet 20. februar 2010 Selvfølgelig er det IKKE greit i det hele tatt. Det er også ulovlig!!
trippeltopp Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 20. februar 2010 her hvor jeg bor i oslo er det veldig vanlig. Mange barnehager som reiser på leir årlig. Kjempegøy Men da UTEN alkohol!
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #15 Skrevet 20. februar 2010 Nei, det er absolutt ikke greit...!!!!!!Da hadde jeg anmeldt barnehagen både til barnevernet og politiet...
Anja Annonym Skrevet 20. februar 2010 #18 Skrevet 20. februar 2010 ......ser for meg synet på legevakta; Ungen ramla over en stein, tror jeg. Slo seg, tror jeg. Aner ikke hvor lenge siden, tok litt tid å få bila ut av grøfta pga fyllekjøringa til legevakten. Tror han heter Tor? Å, er det jente? Å faen, jeg tok meg feil unge..... Kunne sikkert blitt en kjempebra episode i South Park-tegnefilmen, men ikke i virkeligheten.
Tante Blås Squaw Skrevet 20. februar 2010 #19 Skrevet 20. februar 2010 Jeg ville ikke syns det var greit, verken med barnehagebarn eller større barn. Hadde jeg fått greie på noe sånt, ville jeg tatt det opp og gjort det veldig klart at det ikke er akseptabelt.
Roheryn Skrevet 20. februar 2010 #20 Skrevet 20. februar 2010 Til sammenligning: Jeg var på klassetur siste året på videregående. Vi var seks elever og to lærere. Samtlige elever var myndige, og følgelig tok vi en byrunde på kvelden. Den ene læreren drakk seg snydens, og den andre dro hjem og overlot oss til en overstadig beruset lærer. Begge lærere fikk alvorlig skrape av rektor da vi kom hjem - den ene for å ha drukket uanstendige mengder sammen med elevene sine, og den andre for å ikke ha tatt ansvar for situasjonen. Selv om dette helt klart var ansett som "fritid" og ikke arbeidstid- skolen hadde ingen problemer med at vi hadde vært ute og at elevene drakk. Og når man kan hive på at barna man har ansvar for er så små som barnehagebarn - ikke myndige tenåringer, at de ansatte dermed er på jobb under hele oppholdet, og at man må påregne at det er noen som våkner utover natta og må taes hånd om osv, så vil jeg si at å drikke noe som helst i en sånn situasjon nærmest burde vært oppsigelsesgrunn.
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #21 Skrevet 20. februar 2010 DA hadde jeg blitt veldig sinna!! Ikke ok!
Honningmelon Skrevet 20. februar 2010 #22 Skrevet 20. februar 2010 Da hadde jeg blitt rasende! Man drikker ikke på jobb!!! Hadde jeg drukket på jobb hadde jeg fått sparken!
blåbæret Skrevet 20. februar 2010 #23 Skrevet 20. februar 2010 Det kunne jeg gjort med egne barn, men aldri når jeg hadde vært på jobb og hatt ansvar for andres barn, så NEI, dette finnes ikke greit!
ano`num *17.03.10* Skrevet 20. februar 2010 #25 Skrevet 20. februar 2010 Helsepersonell kan bli beordret på jobb i ny og ne når de mangler folk. Det vil da si at de _må_ på jobb/ta den vakta. En av de svært få grunnene en har lov til å bruke for å slippe unna er alkohol. Da er _et_ glass nok. Ellers så er det vell bære "særlige familietilfeller" som kan brukes. Så nei, det er ikke greit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå