Gå til innhold

Blir så irritert

lillesøster skal bli storesøster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igjen har mannen ødelagt middagen...

Jeg er oppvokst så og si uten salt i maten siden min bestefar ikke tålte salt mat, noe som gjorde at bestemor tilberedte maten deretter.

Samboern derimot er oppvokst med veldig salt/krydret mat, og jeg har flere ganger måtte spise kun poteter og grønnsaker hos svigerforeldrene mine fordi maten har vært for salt for meg.

Har vært sammen med samboern i 7 år, så han burde begynne å bli vannt med dette, er tross alt lettere å krydre maten etterpå enn å ta bort noe krydder.

Han laget pizza nå til kvelds, noe han også har klart å marinere ingrediensene for mye, noe som resulterte at jeg og lillemor ikke klarer å spise.

Noen som har det på samme måte, og har et forslag til hva jeg kan si/gjøre med han slik at han forstår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke mannen din få lage mat akkurat slik han selv vil? Stakkaren har bare marinrt kjøttet for mye - ikke pøst opp med salt. Kan du ikke lage din egen mat da? Eller lage noe sammen.

Snakk om å ha probelmer i hverdagen.

Skrevet

Joda, min mann lager mat akkurat som han vil. Her om dagen laget han lapskaus, noe jeg hadde gledet meg til i dagesvis siden dette var planlagt. Han hadde da hatt altfor mye salt i, og det var uspiselig for både meg og ungene. Lot ikke lillemor smake på den, men jeg smakte på den, og eldstemann smakte på den, og kom til samme konklusjon uten at jeg hadde sagt noe til han før han smakte.

Er vanskelig for meg å få laget lapskaus når jeg er på jobb hele formiddagen.

Pleier å lage mat sammen, men det kan vi ikke gjøre når jeg er på jobb. Har vært på jobb i formiddag også mens han marinerte kyllingen, kjøttdeigen og baconet.

Er litt sent for meg å lage egen mat også når klokken er 17.30 når jeg smaker på maten, og oppdager at jeg ikke kan spise den. Ville brukt hele lørdagskvelden på å lage mat da, og ødelagt kosen.

Mener du at vi skal lage hver vår mat hver dag? Når han alikevel er hjemme hele formiddagen (nå for tiden) og jeg er på jobb?

Jeg jobber endel ettermiddag og, og da lager enten jeg mat, eller vi gjør det sammen. Også når jeg har fri hele dagen.

Sorry, har vært på jobb hele uken, også i dag, og er rimelig sliten, blir lettere irritert da.

Skrevet

Kan du ikke bare snakke med mannen om dette da? Om han ikke klarer å se problemet, så neivel, da får dere finne en løsning.

Det positivt er jo at han iallefall lager mat. Kanskje du bør kjøpe Grandiosa, Fjordland, pytt i panne o.l. Eller gi ham en kokebok.

Mannen trenger kanskje mer veiledning enn kritikk.

Skrevet

Har prøvd å snakke med han mange ganger. Han er veldig flink å lage mat. Han bruker ikke kokebok med mindre han ikke tror han kan lage det han skal lage.

Joda, vet det er lurere med veiledning enn kritikk, men det er lettere å komme med kritikk når man kommer sliten og sulten hjem å gleder seg til mat.

Skrevet

Skjønner du blir irritert, er lov det! Har du prøvd å foreslå at han kan lage halvparten av maten med den saltmengden/kryddermengden han ønsker og halvparten med mindre?

Skrevet

Har prøvd det, ja...

Skrevet

Hva sier han når du ikke kan spise maten da? Jeg hadde blitt lei meg om noen ikke kunne spise maten jeg hadde laget om jeg hadde hatt oppi noe som jeg visste veldig godt de ikke kunne ha, og jeg hadde hatt det likevel. Haddeikke likt å måtte sitte og spise den maten alene da, og vite at den andre ikke fikk mat..

Nei hva skal du gjøre? Fjerne all salt fra huset. Bare ha en liten boks med bordsalt slik at han kan salte sin egen mat etterpå??

Skrevet

Sier? LAG DIN EGEN MAT DA GRRR!!!!

Han er vanligvis en veldig snill mann, er kun dette med salt og krydder i maten vi ikke kan enes om.

Var ikke så dumt dette med å fjerne alt salt fra huset, men da må jeg jo fjerne peppermixen og, og den bruker han jo i ALT av mat han lager. Dessuten er det ikke så langt til butikken å kjøpe ny...

Skrevet

jeg liker ikke mat med for lite salt, syns ikke det blir det samme å ta på krydder når maten er ferdig.....så jeg forstår han litt da. selv om ideen om å ta vekk en porsjon til deg, før krydderet haes i, hørtes god ut :) hehe:))

Skrevet

Må da heller ta ut en posjon til han, og kun ha krydder i den...

Jeg liker heller ikke mat med for lite salt, men synes det er værre med for mye. Vi har jo da ikke samme oppfatning om hva som er lite og mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...