Gå til innhold

er det stor sjanse for å få barnehageplass fra januar av, i forhold til i august?

Anbefalte innlegg

Skrevet

lille er 14 månder ved nyttår, og det passer oss bedre at hun starter da.. er det lettere å få plass ved nyttår, enn i august? tenker da på at mange bytter fra småbarns-avdeling til avdeling med større barn, + at det er stor sjans for at noen fyller 3 iløpet av høsten, og da gjør plass til flere barn:)

noen som vet dette sikekrt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fått det til begge våre (ene er født i januar 06 og andre i deember 08). Trondheim Kommune.

Skrevet

Vi fikk gjort det....men spørs jo helt på sammensetningen av årskull i bhg der du har søkt. Vi hadde dessuten søskenprioritering pluss at jeg er kommuneansatt.

Skrevet

Vi fikk plass fra januar da vesla var 14 måneder. Hadde ønsket plass fra hun var 1 år, men det fikk vi ikke. Vi fikk tips om at en barnehage som vi i utgangspunktet ikke hadde søkt på, skulle utvide med ny småbarnsavdeling med 30 helt nye plasser, så da søkte vi der og fikk plass. Senere har vi byttet til en som ligger her hvor vi bor.

Skrevet

Vi fikk ikke. Her er det FULLT. 300 unger på venteliste. Opptaket er i august. Ellers blir unger tatt opp etter som det blir ledig. Noe som vil si at unger må flytte, eller at det opprettes nye avdelinger.

Skrevet

Jobber i bhg og har vært med på opptak.

Det er lettest å få plassi august fordi hovedopptaket er da. Her i Bergen fungerer det slik at de fleste overflyttinger fra småbarn til storbarns avdelinger skjer i august, og kun ved spesielle anledninger ellers. grunnen er at det er naturlig at barn slutter i forbindelse med skolestart mot eller i løp av sommerferien. Det er ikke så ofte at barn slutter i løp av året.

Skrevet

Generelt er det alltid lettest å få plass i hoveopptaket. Det er da de skal fulle opp plassene etter de som begynner på skolen. De aller fleste overgangene fra små til stor avdelig skjer også da.

For at du skal få plass midt i året, må noen slutte.

Skrevet

gjelder dette også søskenpri?

Skrevet

De må jo ha ledige plasser for å kunne ta inn søsken også, så det er uansett helt klart lettest å få inn barn til hovedopptaket i august. Har man søskenprioritering så er det litt større sannsynlighet, men man er ikke sikret plass da heller. I barnehagen mini går var det 3 søsken som ønsket plass nå etter jul og de hadde en ledig plass, da sier det seg selv at to av barna ikke fikk plass...

Skrevet

Hvis du flytter hit kan jeg garantere at du får plass ;) Jeg søkte siste uka i nov 09 (ja, jeg er litt treg!!) og fikk telefon første uka i des om at vi fikk plass fra januar 10. Hadde selvfølgelig aldri søkt så sent om jeg ikke hadde visst situasjonen i kommunen..

Kanskje greit å nevne at de på kommunehuset ikke kan telle og bygde ny bhg enda det ikke var barn til å fylle opp. Nå står minst 23 plasser ledig. Godt vi bare må spare inn en 13 mill de neste tre årene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...