Gå til innhold

Med baselbesøk og overnatting!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ikke si ja takk til overnatting med en betingelse at da fikk de ta seg av huset med vask, middag, pass av andre barn, osv. Istenden for å bli redd for at man må sitte og være vertinne med en liten.

Når vi i vår familie har fått barn, har mamma tatt seg en uke ferie og stilt opp med vaskebøtta og ved grytene og som barnepasser av større barn. Nå skal hun få sitt åttende barnebarn og hun har allerde forhandlet seg frem til en uke ferie med sjefen sin som hun kan ta når vi kommer hjem fra sykehuset. Syne det er deilig, da kommer hun hit og ordner og er vetinne når det kommer noe, slik at jeg og gubben får tatt av oss den nyfødte og søskene uten å trenge å tenke på mat, vask, kledhaug osv.

Til og med svigers kommer og rydder og vasker før jeg kommer hjem fra sykehuset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke alle som har så greie foreldre/svigerforeldre som du og jeg:) Jeg har nettopp vært 6 uker sengeliggende og hadde fått fnatt om det ikke hadde vært for svigermor Og det sier jeg som har en mann som faktisk er over gjennomsnittet flink både med husarbeid, utearbeid og barna våre. Men han jobber 110%, så han rekker ikke over alt som vi vanligvis er to om å gjøre:)

Skrevet

Jeg hadde seriøst blitt galen om mamma skulle bodd her i mer enn 2 dager

Skrevet

Mamma bodde to uker hos oss etter fødsel:) Hun kom da mannen gikk tilbake til jobb etter de to ukene han hadde fri, og så kom mamma og ble to uker. Hun ordnet alt praktisk, jeg ammet så mye at jeg ikke fikk spist hvis ikke maten ble laget av andre, og hun ryddet og vasket klær. Hadde ikke overlevd, og ser tilbake på den tiden med stor glede:) Var så koselig:)

Skrevet

Hver sin smak. Jeg hadde ikke ønsket å ha noen andre enn kjernefamilien hjemme med nyfødt, men nå har vi aldri syntes det var særlig vanskelig å takke nei til besøk om det ble slitsomt heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...