Gå til innhold

Please hjelp meg, vedr. avføringstabletter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket merke anbefaler dere som har prøvd dette? Jeg har slitt en ukes tid med ekstremt hard mage, og lurer på om jeg skal kjøpe noen tabletter som kan hjelpe meg i gang. Noen som har tips?? Holder på å bli gal..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det bare er ett meke på makede nå...?

Skrevet

Det er det ja, bare å spørre på apoteket da kanskje.., hvis det er reseptfritt da.

Skrevet

Ja det er reseptfritt, står som regel i selvbetjeningshylla under mage/tarm

Skrevet

Hei!

Om det sitte helt bom fast ville æ kjørt på med Dulcolax 5mg, tadd 3 tabletta før leggetid og fådd en god effekt på mårran ;) Du kan også bruke klyster om det e å foretrekke?

Om du fortsette å plages må du tenke gjennom ka som kan være grunn, Kosthold, væskeinntak, inaktivitet, andre medisina, stress, depresjon, graviditet osv? Både Benefiber pulver og Duphalac e goe produkta og ta om du trenge litt hjelp for å unngå forstoppelse.

Lykke til så mye ;) Satse på d går fin, fint og at du slippe plages nåt mer ;)

Skrevet

tusen takk for svar, da skal jeg stikke innom og se. Har du prøvd de? Har lest så mye rart, at det er farlig osv, men det er vel hvis man tar mye av de vil jeg tro.

Skrevet

Regne med dn va til mæ? :)

Alt med måte - dm e ikke farlig å ta i riktig dose og ved kortvarig bruk ;)

"Langvarig og overdreven bruk kan føre til forstyrrelse i væske- og elektrolyttbalansen og hypokalemi. Regelmessig og langvarig bruk kan føre til kraftig svekkelse av normal tarmfunksjon og avhengighet av laksantia."

Men du ska jo bruke d nu for å få tømt dæ :) Nån får magesmerter av dem, men d kan jo like godt være pga forstoppelsen :(

Lykke til! :)

Skrevet

takk for innholdsrikt svar sunnybeach, skal kjøpe dulcolax senere å teste, takler gjerne litt smerter jeg, bare jeg slipper å plages med forstoppelse.. jeg tror det er kostholdet mitt som har gjort det. spiste ikke brød, ris,pasta en periode, men nå har jeg begynt å spise brød osv igjen så tror kanskje det er det som er årsaken, i tillegg har jeg drukket altfor lite vann.. så sånn kan det gå:) men nå skal jeg ut å shoppe tabletter, takk nok en gang for tilbakemeldingen:)

Skrevet

Ja,løp å kjøp :P

Hoffda :( Kroppen protestere nåkk da, kan være svært så smertefullt med forstoppelse :(

God bedring og ha ei fin helg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...