Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Vi kvinner skal normalt spise rundt 2000 ( ett eller annet hver dag? Er det kcl eller nå i den rettningen? Og jeg lurer derfor på hvor mye en halv liter cola tilsvarer. Skal begynne å gå ned i vekt og men om jeg kan drikke cola innimellom så blir alt enklere. Det er min eneste last på sukkersiden.
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Det står vel næringsinnhold pr.100 ml på flasken. Ganger vel det med 5 så har du det!? =)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 210 kalorier, men mest sukker. Ca 20 sukkerbiter i en halvliter.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Litt vanskelig å Google når jeg ikke husket hva det het. Men 210 kalorier. Og vi skal spise rundt 2000 normalt. Okey:) Så hvis jeg spiser veldig sunt og trener bra så kan jeg ty til en cola hvis suget tar meg? Vil det spoøerer mye siden det er så mye sukker i den? Tenker at så lenge jeg ikke overskrider den totale mengden kalorier så går det greit? Eller er jeg helt på jordet?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Cola og vekttap hører ikke sammen!!! Bare så det er sagt.... Og når det kommer til Cola- avhengighet kan denne avvennes på samme måte som alt annet.... Drakk seriøst 2 l Cola om dagen i 4-5 år.... Nå klarer jeg ikke drikke det lengre... Er jo som å helle i seg en skål sukker.... Du klarer ikke "bli fornøyd" med Zero / Light / Pepsi Max e.l ? Blir bare litt "tåpelig" i mine øyne og skal gå ned i vekt samtidig som du bruker de kaloriene du skal ha i deg på Cola- disse bør heller gå til sunt kosthold
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Men Lightprodukter er vel strengt tatt ikke noe bedre?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 Må du drikke Cola da? Kan du ikke ta ett glass med Cola Zero, Tab Xtra eller Pepsi Max?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #9 Skrevet 20. februar 2010 Om man seriøst skal gå ned i vekk, så kutter man ut brus! Det er det dummeste, og sikkert mest unødvendige man legger på seg av. Hørte om ei som kutta ut all brus, i løpet av ett år hadde hun gått ned 10-15 kg, eller no( husker ikke eksakt hva hun gikk ned, men hun gikk ned ganske mye, og brus klarer man seg uten) Vann er best ingen protest!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #10 Skrevet 20. februar 2010 Mente du dette seriøst ???? Håper jeg virkelig ikke.... I så tilfelle kan jeg opplyse om at JA- lightprodukter er "bedre" når det kommer til kalori innhold...!!!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #11 Skrevet 20. februar 2010 Dette skulle være svar til det over.... Ikke dette innlegget.... Enig m at brus nok ikke er helt bra!! Men er ikke Cola Zero- Light, Pepsi Max og Tab Xtra en legger på seg av!! Kommer nok ikke noe på høyde med vann i form av helsegevinst nei...
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #12 Skrevet 20. februar 2010 Ca 2oo kcal. Hadde ikke kastet bort 200 kcal på cola når du kan få så mye annet godt.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #13 Skrevet 20. februar 2010 Jeg har meldt meg inn i vektklubb.no, or der skal jeg ligge på et dagsinntak på 1300 kcal pr dag.. det er neimen ikke store porsjonene en får spise da. Ble lettere sjokkert når jeg etter å ha ført inn hva jeg hadde spist i løpet av en hel dag, hvor mange kcal det egentlig var. Vektklubb syns jeg er kjempenyttig med tanke på matdagbok.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #14 Skrevet 20. februar 2010 For meg er cola det beste jeg kan få, så jeg bruker heller 200 kalorier på det før noe annet. Har drukket mange liter cola i mitt liv. Og har aldri lagt på meg pga det alene fordi jeg har trent godt. Men etter 2 tette svangerskap med plage fra ende til annen så har det blitt mye innetid. Når det kommer til kunstig søtning så blir jeg uvel av brus med søtning, går til nøds ved inntak av mat samtidig men ikke ene og alene. Er uansett skeptisk til kunstig søtning... Men takk for svar ang hvor mange kalorier cola inneholder. Hi
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #15 Skrevet 20. februar 2010 Til 16:17 Du legger på deg av light bruser også ja. Du legger også på deg av juice og saft... Det er faktisk bedre med brus uten kunstig søtnings stoff en gang i blandt enn med light brus ofte. (light bruser inholder kunstig søtnings stoff, for de som ikke vet) Men jeg mener bare at hvis man er seriøs med slanking så bør man klare seg både uten cola og\eller light bruser. Men jeg skal ikke fortelle noen hva dem skal drikke eller ikke. JEG personlig mener brus er unødvending, og absolutt ikke å anbefale til en som slanker seg, for sparer du brusen, sparer du deg også for masse kalorier. Vil man vite mer om hva det forskjellig inholder så søk det opp, eller les litt om hva det gjør med kroppen din i store mengder. Hilsen vann er best over 16,17
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #16 Skrevet 20. februar 2010 2000 kalorier er alt for mye hvis du skal ned i vekt! Maks 1500. Anbefalt dagsinntak for kvinner er 1700 og da går du ikke ned i vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå