trippeltopp Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Om du sendte ditt barn på leir med barnehagen, og fikk vite i ettertid at personalet hadde drukket alkohol etter at barna var lagt, (Ikke store mengder, men nok til at de ble en anelse påvirket, et par glass vin per pers.), hadde du syntes det var ok?
chrisallic Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 finnes det leir i bhg??hadde blitt rimelig opprørt og ikke akseptert det i det hele tatt.
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Jeg ville ikke ha applaudert det. De er jo på jobb om de tar med seg barnehagebarna på tur. På den andre siden hender det jo at jeg tar et glass vin når guttungen er lagt..Men ikke så jeg blir påvirka, det er ikke noe trivelig om ungene våkner eller noe skulle skje så man må skynde seg ut med unger og alt... Nei. Jeg må gå for "nei", det får de gjøre når de er på tur uten barna:)
ellen-propellen Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Dette ville ikke vært ok for meg. Jeg syns ikke barn og alkohol hører hjemme i sammen kanskje med unntak av 1 glass vin eller 1 øl til maten. Og om barnehagepersonell har med barna på leir så er de på jobb 24 timer i døgnet. Her hadde jeg vurdert en annmeldelse til kommunnen for dette ville vært uakseptabelt for meg.
Kabari med nr 1 på tur =) Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 faktisk ikke låv da di er på jobb.. ikke så mange som har låv å drikke på jobb ettersom jeg vet
trippeltopp Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2010 Bare lurte fordi jeg vet med sikkerhet at dette skjer... har selv sett det.. En ting er hva man praktiserer i sin egen heim, men de har faktisk ansvar for andres barn. Om noen skulle bli syke, kan jeg ikke se for meg at det ville vært begeistring å spore hos de foreldrene som møtte rødvinsdugne ansatte når de skulle hente hjem barnet sitt.
M ♥ ♂-2010 Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Jobber i barnehage selv, og ville ALDRI gjort dette. Hvis man sender barna på leir med barnehagen, vil jeg tro det er regi av barnehagen? Og da er man strengt tatt på jobb. Dette synes jeg virkelig er helt uakseptabelt!
Fifrildi Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 Fullstendig uakseptabelt. De drikker på jobb, mens de har ansvar for unger faktisk. Det er dobbelt ille!
spent. Skrevet 20. februar 2010 #9 Skrevet 20. februar 2010 dette er faktisk imot regelværket. er leder i barnehage selv og dersom jeg hadde tillatt noe slikt og blitt oppdaga, så hadde jeg fått store problemer. første spm. vet styrer om dette? er det andre foreldre som vet dette? er dette en leir der flere bhg er involvert? dette må dere gå videre med. er jo mange foreldre som ikke unner seg alkahol selv pga barn, eller er avholds. kan jo være barn som har dårlige erfaringer med voksne og alkahol.
Anabelle2010 har født! Skrevet 20. februar 2010 #10 Skrevet 20. februar 2010 Jeg jobber i barnehage selv og har gjort det i 14 år. Hvis dette er tilfelle ville jeg snarest kontaktet eier av barnehagen og levert en skriftlig klage til dem og med kopi til tilsynsmyndighetene! Det er det VERSTE jeg har hørt, og ville aldri drømt om å drikke alkohol i en slik forbindelse! Du er på jobb og det er da som kjent ikke lov å drikke alkohol i arbeidstiden uansett hva du måtte jobbe med! Hva hvis et barn ble syk og/eller det skjedde en ulykke/brann etc...? Og som mamma ville jeg blitt j* forbanna og tatt affære!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå