Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=581967 Sykemeldinger begrunnet med at pasienten går gjennom et «livsfaseproblem» eller «trenger en time-out». Flere enn meg som faktisk har vært sykemeldt for noe som antakeligvis er innenfor denne forskerens definisjoner? For noen år siden var jeg sykemeldt 4-5 mnd (gravid m/bekkenløsning ++, dødssyk mor som deretter døde, fikk beskjed om en svært alvorlig diagnose, befant meg i en arbeidskonflikt, +++). Jeg var ikke langvarig sykemeldt for selve diagnosen eller graviditetsproblemene, men var egentlig sykemeldt fordi jeg var deprimert og utslått av hele situasjonen. Var vel sikkert et "livsfaseproblem", men jeg kan ikke se for meg hvordan jeg skulle klare å jobbe oppi det hele. Jeg har nesten aldri vært sykemelt verken før eller senere. Flere som har vært sykemeldt pga livsfaseproblemer (altså mer enn "bare" et samlivsbrudd el.l.)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Jeg har vært sykemeldt pga fødselsangst. Klarte ikke sove, deprimert, gikk i terapi osv. Var også sykemeldt en gang i 3 uker pga ekstrem kjærlighetssorg, og jeg og eksen jobbet på samme sted.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Har vært sykemeldt en gang. Jeg ble sykemeldt pga. jobbsituasjonen. Var da gravid, å mistet jobben pga. det. Sykemeldt fra uke 20. og ut svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Aldri vært sykemeldt, for noe, jeg. Men, hadde jeg hatt jobb nå, hadde jeg vært sykemeldt deLux!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Jeg ble sykemeldt fra studier ett at barnet mitt fikk autismediagnose. Det var et sjokk og en sorg i seg, men det var også fordi jeg ikke hadde en sjanse å fortsette å studere med alle de treff og møter det ble. I flere mnd var det 1-3 treff/møte nesten hver eneste uke.
Cat.68 Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Ja det har jeg, min sykmelding varte i 5 år ca, men da er det med regnet et års svangerskapspermisjon og ca et år med rehab, attføring og arbeidstrening. Er nå tilbake for fullt i en 50% faststilling med en god del ekstra jobb. og fungerer fint. Hadde under den 5 årsperioden tunge livserfaringer som satte meg helt ut, både fysisk og psykisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå