Gå til innhold

Har alle bil eller...? Selv dere i store byer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så kjedelige folk er altså. Er det bare oss som ikke trenger bil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjedelig? Både jeg og mannen bor langt unna jobben, og han jobber i tillegg turnus (ergo dårlig kollektivtrafikktilbud). Vi prioriterer å bruke bil framfor å la ungene ha alt for lange dager i bhg og SFO. Bor i en middels stor by (70-80 000 innbyggere)

Skrevet

Okei, tenkte mest på de i store byer.. Men hvor langt er langt? Reiser med trikk ca en time hver dag til jobb selv.

Skrevet

her inne virker det nesten som et must og ha bil ;)

For det er jo det ramaskriket hvis noen tar seg litt alkohol og ikke er kjørbar i tillfelle det skjer noe med barnet.

Skrevet

Da jeg bodde i Oslo hadde jeg ikke bil. Jeg hadde ikke behov for det og klarte fint å ta trikk/buss og t-bana.

Nå bor jeg på landet og her fins det verken buss, trikk eller t-bane. Så her må man ha bil. Dessverre

Skrevet

Ja, men det er fullt forståelig! :)

Syns bare alle virker helt fantasiløse og uten tanke for miljø osv, at alt handler om bil liksom... :)

hi

Skrevet

Vi bor midt i Oslo og har bil. Hvorvidt det er en nødvendighet er vel relativt.

Skrevet

Jeg må ha bil! Er avhengig! ;D Og skjønner ikke at folk som faktisk har lappen og tilogmed økonomi til å ha en bil, gidder å utsette seg selv og barna med all denne kollektivtransporten.

Fantasiløse? Å kjøre bil?

Vil nok si at det er enda mer kjedelig og fantasiløst å bli kjørt rundt i byen med trikk/buss eller feks pendle med tog.

- Aldri, aldri om jeg hadde gjort det!!

Gjorde det før jeg fikk lappen, og desverre en liten periode som student, men heldigvis er min familie så gulle god at de betalte forsikring/årsavgift resten av studietiden mens jeg kun betalte bensin (det i seg selv, kom på akkurat det samme som all kollektivtransport jeg først tok!). Så ikke tjener man en gang på det å være så kjedelig at man setter seg på trikken/bussen, enkelte tar jo med seg barnevogner også... Nei. Barn fortjener ikke å oppleve slikt!

Og miljøet, jo det skal jeg fortelle deg, at all utslipp og gasser som slippes i Norge tilsvarer ett lite område i feks USA - manhatten! Så hva gjør i lille Norge har ingen ting med verden å gjøre. Man ikke redde verden - desverre!! :/

Og jeg bor forresten i Norges 3.største by, Trondheim!

Jeg er avhengig av min bil, gleder meg over å kjøre den hver dag, man må bruke mye fantasi både i trafikken og ved parkering, og kjedelig er det da absolutt ikke å styre sitt eget kjøretøy der man har plass til både barnevogn og barn, og kan gjøre til døra osv :D Jeg skal aldri igjen være uten bil!!

Skrevet

Skulle gjerne vært foruten bil, ja. Det koster MYE og er ikke bra for miljøet. Og så er det ofte så enkelt å bare kjøre istedenfor å gå eller sykle dit man skal, sukk... Har lagt litt på meg etter at jeg fikk bil. Må stramme meg litt opp der;)

12:52

Skrevet

"Barn fortjener ikke å oppleve slikt!"

HAHAHA! Huff, de kan bli merket for livet om de må ta buss eller trikk! Huff og huff!

:D

Skrevet

Vi bor på landet og kollektivtilbudet er på bunn så her har vi en bil hver. Det er noe vi MÅ ha!

Hadde jeg bodd midt i en storby hadde vi nok iallefall droppet den ene bilen om ikke begge :-)

Skrevet

Jeg bor i Stavanger som vel kanskje er en stor by etter norsk målestokk. Vi har to biler, og det er supert! Jeg driter i miljøet, og synes det er for tungvint å ta bussen. Unntaket er da jeg jobbet i sentrum, da var det egentlig ganske greit å sette seg på bussen, og slippe å tenke på køkjøring og parkingsplass og parkeringspenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...