Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei.

Jeg har selv blitt gravid med endo (24+2 i dag), etter ca 3 år med prøving. Ble til slutt gravid med icsi, og til og med legene på ivf-klinikken sa at vi er "normale gravide" på lik linje med alle andre, og det til tross både endo og prøverør.

På www.endometriose.no har også flere andre stillt samme spørsmål som deg (både de som har blitt gravide naturlig og med ivf), til de legene som bruker fritiden sin på å svare oss på spørsmål der inne, og får alltid samme spørsmål. Det er IKKE større risiko for endometriose-pasienter i svangerskapet enn andre "normale" gravide :)

Eneste er at endometriose-smertene kan forverres noe de tre første månedene av svangerskapet.

Jeg har endo og mistet nå.

Det er ikke slik at endo gjør risikoen for SA høyere - nødvendigvis. Men min gynekolog (spesialist på infertilitet) sa at med endo er det større sjanse for at man ikke produserer nok hormoner (fordi vevet er litt irritert ofte). Det kan være uheldig.

Så han ga meg beskjed om at når jeg blir gravid igjen, skal jeg rett på progesterontilskudd for å sikre at i alle fall ikke mangel på hormoner blir noe problem. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...