Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 min datter på 12 ( snart 13 ) abbonerer på dette TOPP bladet.. der er d jo en plass hvor man kan legge inn innlegg... en 11åring lurer på en ting: hun liker å fingre seg selv, og har nå prøvd med en pølse, men den går ikke inn... hun skriver at hun passer på å være skikkelig våt først.. hun får da ett seriøst svar såklart ( som er flott) , og at hun sikkert er for trang o.l,, men jeg synes det er så skremmende tidlig en ting er å begynne utforske.men å onanere sånn på ordentlig... mulig jeg var treg, men jeg gjorde i allefall ikke det når jeg var så ung. debuterte selv som 14 åring, pga mye eldre kjæreste, men det var alt for tidlig egentlig, hadde ikke en dritt glede av det..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Jeg onanrte bevisst fra jeg var 8-9 år. Koste sikkert litt før det også. Det er helt naturlig - vi er født som seksuelle vesener! Men åpenheten rundt det, og det å eksperimentere med så mye med det, debutere tidlig osv, var ikke vanlig i "min tid".
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 ja det er kanskje veldig opp og den hvor ulike alle er på dette området, men synes det er sååååååå tidlig å ha slike lyster liksom.. håper min egen venter til hun er 30, hehe,, liker innbille meg d da=) HI
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 vet ikke helt om du burde si noe siden du debuterte da du var 14 Jeg begynte vel og onanere da jeg var 12 tenker jeg. Men debuterte ikke før 18.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 hva jeg gjorde og hva jeg ønsker for min datter er jo to forskjellige ting.. jeg håper hun venter mye lenger enn d jeg gjorde... jeg"måtte" , fordi jeg var i ett forhold med en som var 5 år eldre... kjempe teit, men sånn ble det desverre.. nettopp pga mine egene erfaringer jeg håper hun venter =)
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 tidlig ute jeg også, helt naturlig
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 Altså: vi er seksuelle vesener fra vi er babyer. Selv husker jeg å ha hatt seksuelle følelser fra jeg var liten, i barnehagealder. Og- jeg pleide å onanere fra jeg var liten (ved å gni dyna mot underlivet etc) og fikk orgasme også fra tidlig alder (skjønte ikke før jeg var større at dette faktisk var the big o da)!! MEN- jeg forsto ikke selv at det var onani, jeg bare handlet på instinkt, gned meg der nede da lystfølelsen kom. Det jeg imidlertid automatisk forsto var at dette var litt hemmelig, jeg gjorde det kun da jeg var helt alene. Og jeg må si jeg synes det var litt sjokkerende at hun putter ting inn, fingrer osv- "passer på å være våt" ::?! Slik tenkte aldri jeg. Puttet ikke noe inn før jeg fikk mensen og prøvde tamponger, og onanerte ikke med noe inni før jeg var 18 og hadde hatt sex først. Det var mer bare en følelse jeg var litt flau over Som 12.21 skriver så er vel forskjellen fra min tid at det ikke var slik åpenhet rundt dette da. Jeg lste ingen steder om hvordan man onanerer i oppskriftsmessig form. Husker jeg leste i Starlet da jeg ble ca 12 at det var helt normalt for jenter også å "kose med kroppen sin" hvilket gjorde meg lettet. For jeg følte det var galt å holde på slik, men klarte ikke motstå følelsen da den kom.. Men jeg synes det er weird at 11-åringer skriver inn om eksplisitte onanitips med pølser og greier. Hvor ble det av mystikken og det hemmelige ved å oppdage sine gryende sanser? Som Ole Fyrand sa en gang "ingenting er jo spennende lenger. Snart er det bare kroppens slimhinner som ikke er til allmenn beskuelse på badestrand osv".. Han har et poeng. Håper selvsagt uskylden og naiviteten følger mine barn lenge jeg også, selv om jeg vet at i vår tid er det vanskeligere enn noen gang å skjerme dem fra sexfikseringen
2 små og en undulat Skrevet 20. februar 2010 #9 Skrevet 20. februar 2010 Bra skrevet 13:09! Sexfikseringen ødelegger sjarmen med å oppdage sin egen kropp. Å onanere fra tidlig alder er helt naturlig, men å stikke gjenstander oppi der når man er 11 år..? Forøvrig tror jeg ikke det er vanlig for 11 år gamle jenter å onanere ved bruk av pølser e.l, det er nok snakk om ei jente som er noe over gjennomsnittet når det kommer til seksuell nysgjerrighet.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #10 Skrevet 20. februar 2010 Hvor tidlig man begynner å onanere kommer vel litt an på hvor tidlig man kommer i puberteten. Jeg synes det er mer skremmende at du debuterte seksuelt da du var 14 enn at en 11 år gammel jente har seksuelle følelser og blir kjent med kroppen sin. Hun er så klart uerfaren og får kanskje noen av sine inntrykk fra den voksne seksuelle verden og prøver dermed å herme etter det hun tror er samleie. Jeg kom i puberteten i 9-10 årsalderen og hadde tidlig seksuelle fantasier. Husker ærlig talt ikke når jeg onanerte første gang, men det var på barneskolen, altså før jeg var 13. Det er mye mer bekymringsverdig at yngre og yngre jenter opplever sexpress fra gutter og at selvfølelsen mer og mer er knyttet til hvor seksuelt attraktive de er. En jente som utforsker kroppen sin er vel noe av det minst bekymringverdige i denne sammenhengen.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #11 Skrevet 20. februar 2010 Jeg er langt på vei enig m 13.45, men ikke i at hvor tidlig man starter å onanere nødvendigvis har noe m hvor tidlig puberteten kommer å gjøre. Jge som skrev over at jeg onanerte fra tidlig i barneskolen, uten å vite hva det var jeg gjorde. Og jeg kom ikke spes tidlig i puberteten. Fikk mensen da jeg var 13. Men jeg tror heller det henger sammen med at vi har ulik styrke på seksualiteten vår- noen har mye lyst og noen lite. Det ser man jo tydelig på debattene her inne. Selv har jeg alltid hatt sterk og mye lyst, og har det fremdeles som voksen og sliten 2-barnsmor. Sex hver el annenhver dag her i gården, alltid.. Mens jeg kjenner med "aseksuelle" mennesker som aldri har interessert seg nevneverdig for sex, ikke har onanert og ikke får orgasme..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #12 Skrevet 20. februar 2010 Jeg begynte å onanere veldig tidlig, men det var liksom ikke noe seksuelt med det, bare godt. Men å fingre seg selv og utforske med pølse som 11-åring synes jeg høres vanvittig tidlig ut!! Debuterte selv da jeg var 16, var overhodet ikke klar før da.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #13 Skrevet 20. februar 2010 Det er vel en kjent sak at det ofte ikke er småjenter som skriver inn perverse spørsmål osv.. Noen ganger er det tullespørsmål fra noen unger/tenåringer som vil ha det morsomt, andre ganger er det voksne folk som får kick av dette.. Har vanskelig for å tro at dette er sant..
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #14 Skrevet 20. februar 2010 Samme tendenser er det på dette radioprograet også. På P3.. Sex skl være det mest naturlige i verden..Alle lyster og tenninger er ok, alt er normalt....Ja, det meste er normalt når det kommer til sex, men man gleer og si at det også er normalt å ikke like ting ANDRE liker... Alle skal ha "rett til å " prøve ut lyster og drømmer, virker det som...Men det er nesten blitt tabu og si at mn synes oralsex er ekkelt og unatrulig...For for NOEN så er det det.... Greit å informer og gjøre sex til noe fint, men jeg synes man går så langt i denne prosessen i visse blader og tv og radioprogram, at det nærmer seg sex-press..Jeg tror ikke det er de fleste 12åringer osm tenker på å suge kjæresten sin eller prøve analsex, men det kan virke som om det er helt normalt og gjøre med kjæresten sin, selv om man enda ikke er fylt 12....Og at man ikke "visre man er glad" i ham om man ikke gjør det.... Det er forskjell på å skam-gjøre sex og å "påtvinge" det barn......
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #15 Skrevet 20. februar 2010 11 år var tidlig, ja. Selv eksprimenterte jeg med pølse(tynnpølse) da jeg var ca 13-14.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #16 Skrevet 20. februar 2010 hadde ikke det vært for media, så hadde ikke denne 11 åringen tenkt på denne pølsa engang. Har lest i noen av disse tenåringsbladene, od der er det 13 års gamle jenter som har analsex med kjæresten og spør om trekantsex og alt mulig. Når jeg var på den alderen så var liksom klining det helt store, og bladene vi leste som f.eks starlet, hadde også disse sidene, men spørsmålene var lang fra av den kaliberen de spør om i dag. Hadde forøvrig aldri kjøpt disse bladene til datteren min på 12 år.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #17 Skrevet 20. februar 2010 Jeg begynte å onnanere da jeg va Husker enda hvor sliten jeg ble i hånda når jeg begynte å onnanere. Den brukte å dovne bort og jeg måtte ta pauser. Men det var deilig. Hadde sex første gang like før jeg ble 16 år, men da kun av nyskjerrighet.
Bunnies by night Skrevet 20. februar 2010 #18 Skrevet 20. februar 2010 Jeg har onanert så lenge jeg kan huske... tidligste minne er vel fra 3-4års alderen. Det var bevisst stimulering av klitoris og ikke bare tukling. Jeg puttet dog ikke ting og tang inn. Men husker jeg og en venninne i en alder av 11-12 år hadde konkurranse om hvem som fikk flest tusjer inn...??? Hehehehehehe... Var ikke så veldig tidlig ute med sexdebuten min, hadde fast kjæreste da jeg var 14 som hadde veldig lyst til å ha sex, men jeg følte meg ikke klar. Så jeg har alltid vært trygg på egen seksualitet, har faktisk ingen dårlige minner angående sex i det hele tatt. Debuterte like før jeg var 17 år, med kjæresten min som jeg da hadde vært sammen med siden jeg var 15 og var sammen med til jeg var 19.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #19 Skrevet 20. februar 2010 Herlighet, og dette forteller hun deg? Det reagerere jeg mere på enn at hun gjør dette. En pølse går selvsagt ikke inn, for den er for daff. Jeg onanerte første gang lenge før jeg var 11, så det er ikke uvanlig. Men jeg fortalte det ikke til en sjel!
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #20 Skrevet 20. februar 2010 Jeg var 10-11 år da jeg begynte å onanere, husker skammen over det jeg hadde gjort, og redselen for at mamma og pappa skulle finne ut at jeg gjorde "sånne" ting. Jeg brukte en tusj i begynnelsen, husker jeg, turte ikke å stikke den inn først, men kåtheten tok overhånd. Hadde ikke sex før jeg var 16 år, og da jeg fikk min første kjæreste som 17 åring ble mange av forventningene jeg hadde bygget opp i 5-6 år endelig innfridd! Håper datteren min finner ut av sin egen seksualitet på samme måte som meg, men uten den skammen og skyldfølelsen som jeg hadde.
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #21 Skrevet 20. februar 2010 Jeg skammet meg ikke da jeg var 9-10 år og onanerte, men man trenger ikke være skamfull bare fordi man vil holde sin egen seksualitet for seg selv. Hvilket samfunn skal vi ha hvis vi forteller alt om hva vi gjør med oss selv? Jeg syntes det var min egen sak, og ingen andres.
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #22 Skrevet 20. februar 2010 Kvalm?? Hvorfor i all verden blir du kvalm av at noen utforsker sin egen seksualitet? At du var treg er da også en enorm overdrivelse, ettersom du debuterte som 14åing. Det er et VELDIG langt steg fra å prøve seg litt frem på egenhånd og å debutere seksuelt med en kjæreste! Og uavhengig av om du hadde glede av det eller ei, så betyr da vel ikke det at denne jenta på 11 ikke har glede av å onanere- med eller uten hjelp av gjenstadner!? Syns dette er et merkelig innlegg. At mennesker har ulik seksuell appetitt er da ingen hemmelighet, og at man lærer seg selv å kjenne, og finner sine egne grenser, er da bare kjempefint? Mye heller på denne måten, enn å "ligge rundt" med gutter i ungdomsårene, for slik å forsøke å finne ut av tingene? Til dere som mener dette må være tull; hvorfor skulle det være det? Jeg har onanert så lenge jeg kan huske- må vel ha begynt i god tid før skolealder. Tviler på jeg var eldre enn 11 da jeg begynte å eksperimentere med gjenstander. Har aldri forsøkt med pølse (eller andre matvarer), men stearinlys bl.a. ble ofte brukt i en periode. Og jeg debuterte seksuelt først da jeg var nesten 17 år. OG var veldig sent i puberteten. Så dét har neppe heller noen direkte sammenheng.. All ære til jenter som tør utforske sin egen kropp. Hvis ikke man selv vet hva man takler, ønsker og vil- hvordan skal da en annen person kunne vite det?!
Makko med to små gutter Skrevet 20. februar 2010 #23 Skrevet 20. februar 2010 Passa ei jente på 2år. Hun onanerte når hun skulle sove! Både på dagen, og til kvelden! INGEN tvil om at hun fikk orgasme nei... Mamma var veldig "hysterisk" dette med kropp og seksualitet... Så jeg synes det var problematisk, dessverre. Ikke før jeg flyttet hjemmenifra jeg fikk et naturlig forhold til det. Som nunna sier, hvordan skal man få det godt med en parter om man ikke veit hva man selv liker?
Anonym bruker Skrevet 20. februar 2010 #24 Skrevet 20. februar 2010 Jeg onanerte på ordentlig med hjelpemidler fra jeg var 11 år i hvert fall. Debuterte likevel ikke før jeg var 18. Synes det er lurt å være godt kjent med egen kropp før man har sex med andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå