Gå til innhold

Noen fra Nord-Norge her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen fra Nord-Norge her som har vært i Danmark? Trenger litt ideer om hvordan dere praktisk har gjort det med reisen? Tenker da på om dere har klart det opp og ned på samme dag, måtte dere ha overnatting, hvor overnattet dere, hva måtte dere betale for reise (og eventuelt opphold) osv? Sukk, hver gang jeg skal ut å reise så skulle jeg ønske jeg bodde sentralt på østlandet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,

Vi bor i Troms og har vært en del ganger i Danmark (kona 5 ganger og jeg skal snart for 4 gang).

Vår erfaring er at å reise opp og ned på en dag er mulig men ufattelig stress, så minimum èn overnatting er å anbefale. Vi pleier å bruke ett hotel som heter Hotel twentyseven. Ikke det billigste alternativet, men beligenheten, frokosten og veldig greie rom gjør at det er verdt hver en krone.

Prisen totalt for hele pakken kommer selvfølgelig litt ann på om du kan bestille fly på forhånd osv. Jeg vet aldri helt når jeg får eggløsning så jeg må alltid bestille fly i siste liten, og det er vel en kjent sak at siste liten biletter fra nord norge ikke er veldig billige. Og det er ikke speiellt lett å reise i helgene hvis man må ned i full fart.

Totalt per tur ligger vi gjenomsnittlig på ca 15000.

Bolig på sentralt østland ønsker jeg meg til jul....

Skrevet

Takk for svar! :)

Kan jeg spørre hvilken flyplass dere reiser fra?

15000? Da er det med selve behandlingen i tillegg, eller? Da blir det fort en del penger hvis man må reise ned noen ganger... Bare å hive seg rundt å spare skjønner jeg :)

Skrevet

Flyplassen varierer litt, har reist både fra Evenes, Bardufoss og Tromsø. Alt etter når jeg må reise, og hva bilettene koster.

15000 inkluderer behandligen ja :)

Skrevet

Hei der!

Jeg bor i Troms og var på min tredje tur til Danmark i går (har vært 2 ganger på Stork, og var for første gang på CFC denne gangen). Etter første gang, lovet jeg meg selv at jeg aldri skulle reise opp og ned samme på samme dag igjen - var helt utkjørt! Men jeg har endt opp med å reise på en dag alle tre gangene likevel ;-) Det har vært både av praktiske (jobb) og økonomiske grunner. De to første gangene brukte jeg rundt 10.000 per tur (selv uten overnatting), men i går klarte jeg det på drøye 6.000 (klaffet bedre med reise + at det er billigere for inseminasjon på CFC). I forkant av helgene er det gjerne mye dyrere å fly, og da kan prisen på reisa bli rundt 5.000 (kanskje til og med mer!) - men man kan altså være så heldig at man får den ned i 3.000 (kanskje enda lavere). Det handler vel bare om flaks/uflaks... Men det hjelper å være flink til å sjonglere mellom de to flyselskapene - der har jeg klart å hente inn både tid og penger. Ja, det hadde nok vært lettere å bo på det sentrale østland... Alternativet for oss her nord er å spare på alle bauger og kanter, men det er nok verdt det til syvende og sist. Lykke til!!

Skrevet

Ja, det er det som er så tungvindt med å bo i nord. Hadde man bodd i sør så er det under en times flytur, og billettene MYE billigere. Men, men, sånn er det når man velger å bosette seg her. Vi har så mye annet fint her :D

Det var jo positivt å se at man kan klare å få billetter til så lavt som 3000! Da er det jo håp for at man ikke må spare såååå lenge!!! Selv bor jeg i Sør-Troms, så den naturlige flyplassen for meg er Evenes. Er det den du bruker, kanskjemamma?

Hvorfor valgte du CFC denne gangen? Hva er den store forskjellen mellom den og Stork?

Håper forresten turen du nettopp har hatt gir uttelling! Lykke til!!! :)

Skrevet

Jeg er fra Nordland. Har stort sett reist ut fra Evenes. Kan reise med fly til Bodø først, men har sett at det både blir dyrere og mindre korrespondanse med fly videre. Blir straks dyrere når man må med widerøe. Reiste ut fra Bodø sist, og hadde vel spart rundt 1200 kr hvis jeg hadde reist fra Evenes, men så klaffet det ikke med buss og hadde ikke bil selv da. Kommer meg ikke opp og ned på samme dag. Har stort sett hatt fra 2-3 overnattinger. Har funnet ut at jeg ikke gidder å stresse hjem. Klaffer inseminasjonen med lørdager kommer jeg meg ikke hjem, så da må det bli ei ekstra overnatting.

Jeg bestiller overnatting på booking.com. Har funnet ut at de er billigst. Har variert litt med priser på hotellene fra gang til gang, så jeg har stort sett brukt forskjellige hoteller. Bruker å bo på de som ligger bak hovedbanegården.

Den dyreste turen jeg har hatt, var i Juni hvor forsøket kom på 17.000, fordi det var blitt sommerpriser på fly. Måtte ut med 7.500 i bare flybilletter. Var på Stork da og brukte åpen donor(5900 d.kr), så det ble også dyrere enn nå hvor jeg bruker CFC(2300 d.kr).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...