2 tette - med flette Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Er det flere som har det sånn ? Her viser han bare interesse for første ungen.. Jeg kjenner jeg blir litt lei meg på minsten sine vegne.. Holder henne aldri, og har aldri skiftet bleie, og når hun gråter så kommer han bare med en kommentar om at ungen min gråter.. Kan ikke tvinge han heller føler jeg, for det må jo komme av seg selv å bli glad i ungen..
Gjest ->>- Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Hvor gammelt er barnet og hvordan forklarer far selv mangelen på interesse?
melkekua™ Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Så rart...dette er ikke normalt vel??!! Kanskje på tide med en prat sammen?
2 tette - med flette Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2010 Hun er 3 mnd.. Forklarer det bare med at han tar jo eldstemann en del.. Kan ikke skjønne hvorfor det skal være sånn..
Gjest ->>- Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Tja, fedre kan også få fødselsdepresjon - det er jo et alternativ med så små. I så fall er helsestasjonen eller fastlegen stedet. Sånn ellers: snakke sammen, snakke sammen, snakke sammen. Dessuten bør du rett og slett forlange deltagelse når det kommer til praktiske ting som stelling, legging, trilleturer etc.
2 tette - med flette Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2010 Ja, jeg får vel kanskje bare forlange det.. Prøver å prate med han om det, men han sier også at hun bare gråter når han prøver å gjøre noe med henne.. Kanskje han bare er usikker, og ikke tør å si det. Men er jo rart å være det, for han var jo veldig deltagende på 1. mann helt fra starten..
septbaby09 Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Som de andre sier, prat masse sammen om dette, og fortell han hva du føler, altså at han virker totalt uinteresert. Foreslå at han som sagt tar over mer. Som stell,trilletur alene, bleieskift, og evt gi flaske innimellom for å skape et bånd mellom dem. Altså at han gjør ting litt etter litt, tar mer ansvar, for kan hende han faktisk er usikker, og føler han har "glemt" litt hvordan man tar seg av en liten baby, og at han føler seg tryggere med eldstemann som liksom er mer robust. Lykke til begge to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå