Gå til innhold

Hvor mye skal jeg gi til min 1 ukes gamle baby da??? Klikker snart!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ammer henne først,prøver å få opp melkeprod. har ikke så mye... Så har jeg gitt henne 60 ml. For et par dager siden var dette helt supert. nå er hun bare misfornøyd, og jeg har tilogmed fått mere melk, har prøvd å gi henne 70, men hun viser fremdeles sulthetstegn. synes 80 virker så mye! Hvordan ser jeg om hun har vondt i magen? hvordan vet dere hvor mye dere skal gi, det virker ikke som om hun klarer å regulere det selv, er sikker på at hun ville ha drukket 2dl om hun hadde fått lov... hun tror mat er svaret på alt vondt... lik mora si som trøstespiser!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ting ble litt ødelagt når jeg skulle prøve å gi henne mat hver 2. time for å stimulere til produksjon. så jeg gav henne 40 siden hun var alt for trøtt til å suge effektivt med 60. problemet var at hun ikke var fornøyd, hun visste jo ikke at hun skulle få igjen om to timer, så hun bare gråt og gråt, så gav jeg henne litt til, men det var visst ikke nok det heller, endte med at hun ble overtrett, og nå er alt bare tull, så prøver å finne tilb. til den gamle rytmen, men nå er visst ikke 60 nok! hvordan vet dere hvor mye dere skal gi???

Skrevet

min lille drakk opp i 120 ml i begynnelsen, så gikk det ned igjen til 60ml. Jeg ammet i tillegg, men det tok litt tid før det var nok puppe melk. Jeg lot han bare drikke så mye han ville jeg. Han roet ned drikkingen etter noen dager.

Etter 3 uker ble det flaske nekt og kun pupp.

Tror min mini trengte mye i begynnelsen, for han gikk ned litt i vekt første dagene.

Skrevet

Jeg hadde gitt henne så mye hun ønsker. Da roer hun seg nok, sover godt. Så får du slappet av, og så kommer nok melken din også.

Skrevet

Ja, tror egentlig det jeg også. Nå ville hun plutselig bare 40 ml, og ble kjempesøvnig, så da la jeg henne bare ned til å sove... men klarte ikke få frem en rap da, så er litt redd for at hun skal få magevondt.

Jeg er bare litt redd for at hun vil sove for lenge slik at jeg ikke får ammet ofte nok til å få opp prod. om hun får så mye hun vil.

Synes det er så vanskelig med flaske, ser for meg at de lettere selvregulerer om de kun får pupp. Er så frustrerende dette!

Skrevet

Utenpå nan esken står det at babyer fra 2 til 4 uker kan drikke fra 80 til 150 ml 6 ganger i døgnet.

Drikker hun for mye kommer det vel bare opp igjen. Men de små skal ikke drikke mer en 1 liter pr. dag, det kan overbelaste nyrene. Blir vanskelig å vite det når du ammer i tillegg.

Skrevet

William drakk rundt 80 ml i starten, så opp til 130 ml en liten stund, før han stabiliserte seg på 90 ml en lang stund. Så de trenger mye mat i starten for å komme seg opp i vekt. Jeg ville gitt til h*n blir mett ja. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...