Kira - Gravid! Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 (Postet dette på BliGravid også, for jeg er egentlig ikke sikker på hvor jeg burde skrive dette...) Nå er jeg sikker på at spiren går til grunne. Vært så redd og usikker på om den skal bli sittende pga. svake test-streker. I dag tidlig våknet jeg med smerter i magen, en slags brennende murring helt nederst i magen på venstre side. Ble skikkelig redd selvsagt, og løp på do, sikker på at jeg blødde.. Jeg blødde ikke, men noe er ikke riktig. Syntes brystene plutselig har gått tilbake til normale igjen, ikke det minste hovne eller ømme lenger. Etterpå fikk jeg ikke ro på meg, så selv om det ikke ble med den første morgenurinen tok jeg en test. Den var negativ. Så nå er jeg skikkelig deprimert, og helt sikker på at spiren er borte. 16 DPO burde testen vært klar positiv selv utenom morgenurinen, og alle de andre har vært positive, men svake. (positiv CBdigital også på 13 DPO). Har bare lyst å legge meg ned å gråte. Hjelp????
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Kjære deg.. Ikke se så svart på det før du vet hva det er.. er ikke sikkert det er så ille som du tror. Jeg kan ikke så mye om dette du skriver her, men anbefaler deg å skrive et spørsmål til jordmor på babyverden, eller ringe en plass å spørre (der de kan sånne ting) Å sitte å bekymre seg halvt ihjel gjør bare saken værre. Lykke til til deg, håper alt går bra Klem
Linn2007 Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Nå er ikke jeg noen ekspert på graviditetstester, men jeg trodde det tok ganske lang tid før HCG nivået gikk ned hvis det gikk galt. Ring til fastlegen og få en blodprøve eller be om henvisning til gynekolog med ultralydutstyr, eller bestill time hos en av de privatpraktiserende - da kommer du hvertfall til med en gang. Jeg vil tro det er et godt tegn at du ikke blør... graviditetssymtomene varierer veldig, så det trenger ikke bety noenting :-) Lykke til uansett og prøv å ikke bekymre deg for mye selv om det er lettere sagt enn gjort.
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 I mitt første svangerskap hadde jeg kun svake tester, fikk aldri en sterk fin en som alle snakket om, og denne gangen fikk jeg bare en svak en nå også, som ei anna skrev her, så skal det ta en god stund før hch hormonet går ut av kroppen så det ikke er positivt på test lenger. Har vært skrevet litt her inne den siste uken om folk som mister symptomene, og at det ikke er uvanlig å gjøre det, ingen er like, ikke alle har masse symptomer, hvis du søker i tidligere innlegg har flere vært til ekstra kontroll for de mistet symptomene og var sikre på ting hadde gått galt, men det hadde det ikke, og legene sier at det er like vanlig å miste symptomer som å fortsette med de, lykke til videre Krysser fingre, tær og alt jeg har
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Uff Kira, jeg skjønner du har det vanskelig nå.... Håper selvsagt du fortsatt er gravid og at ingenting er galt. Når det er sagt så kan det likevel høres ut som om du har hatt en kjemisk graviditet...dvs at egget har blitt befruktet, streifet livmorveggen nok til å avgi hcg, men ikke festet seg skikkelig.... Jeg håper jeg tar feil, og var jeg deg ville jeg ringt legen og bedt om hcg-testing mandag og torsdag for å se hvordan nivået stiger, om du ikke har begynt å blø innen da... Krysser alt jeg har for deg - forferdelig vanskelig situasjon å være i!!! Klem fra
Kira - Gravid! Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2010 Tusen takk for svar, alle sammen. Det er ikke lett, men jeg prøver å ta det så med ro jeg kan i helgen, og så får jeg prøve å se hva jeg skal gjøre på mandag. Snakket med legesekretæren hos legen min for ett par dager siden, fordi jeg var bekymret for de svake testene, men hun sa de ikke tok blodprøver så tidlig. Men kan hende jeg ringer igjen på mandag hvis jeg ikke begynner å blø i helgen. Sunshinebaby70; Etter å ha lest på nettet litt har jeg vurdert den tanken selv. Jeg håper virkelig ikke det er det, men i så fall har jeg lært en lekse. Neste gang skal jeg da ikke teste før minst 1 uke etter IKM... *sukk* Takk for svar, folkens. Skal prøve å ikke stresse i helga, så får vi se hva som skjer til uka.
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Hei igjen Kira. Fint du ikke har fått noen blødning enda - jeg fortsetter å håpe for deg! Det er tull at de ikke kan teste så tidlig! Det var måten jeg ble testet på både denne og forrige gang. Begge ganger når jeg var 4+2. Lett å beregne helt nøyaktig hos meg siden det er prøverør. Er hcg over 75 da er det graviditet, men begge gangene testet jeg positivt på strimler hjemme selv allerede fra 3+4. Pga habituell abort har jeg jevnlig sjekket stigningen denne gangen, en veldig trygghet for meg. Men - jeg går da også til spesialist. Tør våge å påstå at denne legesekretæren din ikke har helt peiling på dette men bare synser.... Men - som du sier er det kanskje bedre å "skåne seg selv" ved å la være å teste...samtidig er det kanskje greit å finne ut av hvis det er noe som skjer igjen og igjen...? Da er det bedre å få hver graviditet registrert asap, slik at du lettere kommer til utredning om du etterhvert skulle trenge det. Håper uansett at dette IKKE er tilfelle for deg - og at du innen årets slutt sitter med et lite nurk i armene dine!
Kira - Gravid! Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2010 Takk igjen, Sunshinebaby70. Nei, de legesekretærene her har en tendens til å være ganske sure og avvisende, men får jeg snakket med min egen lege vet jeg at jeg får hjelp. Hun er grei sånn. Om ikke annet så har jeg time hos henne om 1 1/2 uke fra før, så hvis ikke noe skjer før den tid får vi sjekke ut da.. Men det er så frustrerende å gå sånn å gruble.. Særlig siden sambo har trodd han var steril, og selvsagt var i himmelen når han fikk se den positive CBdigitalen... Jeg bare håper, mot all logikk her, at det skal skje ett mirakel og knøttet klamrer seg fast og testene er positive til uka...
Kira - Gravid! Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 21. februar 2010 Nå har jeg begynt å blø, så med både blødning og negativ test har jeg innfunnet meg med at det sannsynligvis var ett kjemisk svangerskap denne gangen... Fant dette på nettet: "En spontanabort så tidlig som til vanlig ”menstid”, regnes knapt nok som en spontan abort. Det kalles i så fall en kjemisk graviditet. Dette innebærer at et befruktet egg så vidt begynner å produsere litt svangerskapshormoner, men noe går/er galt på et tidlig tidspunkt og utviklingen stopper opp på et såpass tidlig tidspunkt at kvinnen enda ikke har gått over den tiden hun venter mens. Dette skjer svært ofte, og trenger ingen videre oppfølging fra lege. Det sies at så mange som halvparten av alle befruktede egg går til grunne på et slikt tidlig tidspunkt. Kvinnen merker enten ingen ting, får evt litt kraftigere mens eller litt forsinket mens." (Doktoronline.no) "Når et befruktet egg fester seg utskiller det hCG. Noen graviditetstester er så sensitive at de kan påvise et svangerskap få dager etter implanteringen, gjerne før mensen har rukket å utebli. Kvinner som går inn for å bli gravide har en tendens til å teste tidlig og er på den måten mer "disponerte" for å oppleve slikt. Når en abort skjer synker hCG-nivået tilbake til negativt, og fordi nivået er så lavt tidlig i svangerskapet kan det synke så fort at man kan oppleve å få positivt den ene dagen og negativt den andre. Dette er ikke det samme som at den positive testen var falskt positiv. Siden virkelig falske positive tester forekommer så sjelden, er det best å anse et positivt resultat etterfulgt av mensblødning som en tidlig abort. Skjer det gjentatte ganger bør man kontakte lege." (pernilleinfo) Selvsagt fryktelig trist, er bare helt utrolig lei meg, men prøver å finne noe positivt her. For det første fikk vi jo bekreftet at sambo ikke er steril, og for det andre har jeg lært en lekse om å teste tidlig... Skal vel prøve å vente til etter IKM heretter... Så da er vi tilbake på prøve-toget, og jeg tusler tilbake til BliGravid igjen. Tusen takk for svarene, setter utrolig stor pris på det. Stor klem til dere alle og håper jeg kommer tilbake til 1. trimester snart.
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 21. februar 2010 #10 Skrevet 21. februar 2010 Uff...det var trist Kira... Håper du snart er tilbake - skal tenke på deg og sende babystøv ***** Pass på at legen din registrerer dette som en tidlig abort, ikke bare kjemisk...det skal tross alt litt hcg til for å slå ut på en CBdigital... Kan være greit - bare sånn just in case. Flott for samboeren din å få denne bekreftelsen uansett da... Lykke til videre!!!
Kira - Gravid! Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2010 Tusen takk, Sunshinebaby70. Skal så absolutt få legen til å registrere dette ja. Har heldigvis en god lege som er veldig grei og hjelpsom sånn sett.. Har også "bildebevis" av de positive testene, og det er såppass mange av de at ingen kan komme å si at det var "tilfelig" eller "feil" osv. Jeg har aldri opplevd dette tidligere (som jeg vet), så jeg kommer til å fortsette å mase på sambo om å få testet kvaliteten på svømmerene sine. Nå trenger han jo ikke frykte sterilitet, så da burde han vel våge. Hehe.. Tar til meg babystøvet og satser på at det gjør underverker så spiren snart sitter for alvor...
*Snuppeline* Skrevet 21. februar 2010 #12 Skrevet 21. februar 2010 Jeg opplevde å få svake positive tester, etterfulgt av en litt forsinket mens to måneder på rad. Måneden etter ble jeg gravid, og er nå snart 14 uker på vei:-) Ønsker deg lykke til, spiren sitter nok snart skal du se!:-)
Kira - Gravid! Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #13 Skrevet 21. februar 2010 Takk for oppmuntringen, *Snuppeline*. Jeg gir ikke opp håpet, men kommer til å snakke med legen om det. Lykke til med svagerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå