Kira - Gravid! Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 Nå er jeg sikker på at spiren går til grunne. Vært så redd og usikker på om den skal bli sittende pga. svake test-streker. I dag tidlig våknet jeg med smerter i magen, en slags brennende murring helt nederst i magen på venstre side. Ble skikkelig redd selvsagt, og løp på do, sikker på at jeg blødde.. Jeg blødde ikke, men noe er ikke riktig. Syntes brystene plutselig har gått tilbake til normale igjen, ikke det minste hovne eller ømme lenger. Etterpå fikk jeg ikke ro på meg, så selv om det ikke ble med den første morgenurinen tok jeg en test. Den var negativ. Så nå er jeg skikkelig deprimert, og helt sikker på at spiren er borte. 16 DPO burde testen vært klar positiv selv utenom morgenurinen, og alle de andre har vært positive, men svake. (positiv CBdigital også på 13 DPO). Har bare lyst å legge meg ned å gråte. Hjelp????
Lille diamant Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 huff da Men vil bare si at alt kan være iorden selv om du har smerter. Hadde selv det sist jeg var gravid, og legen sa det var helt normalt. Men noen får sterkere smerter enn andre. Så lenge du ikke blør så tyder det ikke på at du mister, men du kan jo kanskje gå til legen på mandag og få tatt blodprøve? Det har jeg tenkt å gjøre, da jeg fikk en sterkere strek på graviditetstesten idag. Men jeg har jo blødd litt og, så føler det er noe galt :S
<3guttemamma<3 Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Heisann. Jeg har også hatt mye vondt i magen i svangerskapet, nede ved skambenet og på sidene. Pluss jeg fikk blødning i uke 7, og mistet ømheten i puppene (har ikke vist seg siden heller) Men alt har gått bra! Kanskje er det smerter fra den voksende livmoren du kjenner? Håper dette går bra, og at spiren blir der inne i 9 mnder!!!
Kira - Gravid! Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2010 Takk for svar, begge to.. Jeg klamrer meg litt til håpet så lenge jeg ikke har blødd, men jeg skjønner ikke annet enn at det går galt, når jeg fikk en svakere strek på testen i går morges, og testet negativt i dag (ikke morgenurin, men..) Det bekymrer meg absolutt mest.. snakket med legevakten, og de hørtes ikke positive ut, men sa det KAN jo kanskje gå bra, måtte bare vente å se, og ikke teste før utti neste uke. Så skal prøve å gjøre det, men... Tør ikke tru annet enn at det ikke gikk bra.
Lille diamant Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Vet hvordan det er ja er ikke spesielt positiv jeg heller, så vi får vente å se begge to. Blir nok en legetur på mandag eller tirsdag på meg. Er så lei av å ikke vite hvilken vei det går. Men vi får klamre oss til håpet!
Kira - Gravid! Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2010 ja, du sier noe, Lille diamant. Syntes dette er fryktelig merkelig, for å si det mildt. Men tør ikke egentlig å håpe eller tro noe som helst. Aldri vært borti noe sånt, at testen blir negativ igjen, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Er vel bare å prøve så godt man kan å vente da... Lykke til til deg også, krysser fingrene for at du er gravid...
Lille diamant Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Nå ser jeg at du bare er 16 dpo...jeg er 19 dpo idag, og får først idag tester som jeg kan si er tydelig positive. Kan jeg spør deg hvilken type test du bruker? Jeg har nå prøvd flere forskjellige og får positiv med alle. Men er først idag at jeg får positiv på ettermiddagen så ikke fortvil, det kan være vi har noen egg som er veldig treige til å grave seg ned!
Kira - Gravid! Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2010 Fått bare positive, men svake tester (helt identisk strek på alle sammen), siden 13 DPO. Det var både billigstrimler og QR (pluss sterke streker på EL-tester). Fikk også positiv på CBdigital med ukeindikator på 13 DPO ("gravid 1-2 uker"). På 14 DPO var streken en liten anelse sterkere, men på 15 DPO var den plutselig svakere. Dumme, dumme meg som testet så mye (bekymret pga svake streker, selvsagt, ville se den bli sterkere.) Hadde bestemt meg for å ikke teste i dag, men fikk vel litt panikk. Den var negativ i dag, men det var ikke morgenurin, som de andre. QR både i dag og i går. Får vel bare vente litt og se hva som skjer, roe det til over helgen.. Men en fullstendig negativ test gjør meg ikke optimistisk.. Uff...
<3 mi corazoncito <3 Skrevet 20. februar 2010 #9 Skrevet 20. februar 2010 Vil bare si at det trenger nødvendigvis ikke være noe gærnt. I og med du har fått positiv test før, skal den vel heller ikke bli negativ så raskt uansett.. Og til sist vil jeg bare si at sist gang jeg var gravid hadde jeg temmelig vondt nederst i magen ihverfall frem til uke9. Var voksesmerter i livmoren og det var til tider helt forferdelig, kjentes ut som skikkelig mensen-smerter. Og jeg trodde jeg skulle miste nesten hver dag, men legen sa at det var normalt så lenge jeg ikke fikk blødninger..
Aron09,3SA*ønsker-spire* Skrevet 20. februar 2010 #10 Skrevet 20. februar 2010 trenger ikke være noe galt, smerter er normalt, og jeg tenker på det du sier om puppene, da jeg var gravid med gutten min så hadde jeg kjempe ømme pupper å plutselig den dagen ikm skulle være var de ikke det og jeg hadde store smerter nedentil men i dag sitter jeg med en frisk å rask gutt på 1,5 år:) og leger og alt sa at det kom til å ende i en abort, men jeg klamret meg fast i den lille å den lille i meg og ikke gi opp håpet. ta det med ro å ligg mye med fotene opp å slapp av, ikke løft å styr noe spesielt framover så skal du se at det går bra:) lykke til
Kira - Gravid! Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2010 Tusen takk, alle sammen, for svarene.. Nå har jeg begynt å blø, så med både blødning og negativ test har jeg innfunnet meg med at det sannsynligvis var ett kjemisk svangerskap denne gangen... Fant dette på nettet: "En spontanabort så tidlig som til vanlig ”menstid”, regnes knapt nok som en spontan abort. Det kalles i så fall en kjemisk graviditet. Dette innebærer at et befruktet egg så vidt begynner å produsere litt svangerskapshormoner, men noe går/er galt på et tidlig tidspunkt og utviklingen stopper opp på et såpass tidlig tidspunkt at kvinnen enda ikke har gått over den tiden hun venter mens. Dette skjer svært ofte, og trenger ingen videre oppfølging fra lege. Det sies at så mange som halvparten av alle befruktede egg går til grunne på et slikt tidlig tidspunkt. Kvinnen merker enten ingen ting, får evt litt kraftigere mens eller litt forsinket mens." (Doktoronline.no) "Når et befruktet egg fester seg utskiller det hCG. Noen graviditetstester er så sensitive at de kan påvise et svangerskap få dager etter implanteringen, gjerne før mensen har rukket å utebli. Kvinner som går inn for å bli gravide har en tendens til å teste tidlig og er på den måten mer "disponerte" for å oppleve slikt. Når en abort skjer synker hCG-nivået tilbake til negativt, og fordi nivået er så lavt tidlig i svangerskapet kan det synke så fort at man kan oppleve å få positivt den ene dagen og negativt den andre. Dette er ikke det samme som at den positive testen var falskt positiv. Siden virkelig falske positive tester forekommer så sjelden, er det best å anse et positivt resultat etterfulgt av mensblødning som en tidlig abort. Skjer det gjentatte ganger bør man kontakte lege." (pernilleinfo) Selvsagt fryktelig trist, er bare helt utrolig lei meg, men prøver å finne noe positivt her. For det første fikk vi jo bekreftet at sambo ikke er steril, og for det andre har jeg lært en lekse om å teste tidlig... Skal vel prøve å vente til etter IKM heretter... Så da er vi tilbake på prøve-toget. Tusen takk for svarene deres, jenter. Setter utrolig stor pris på det. Stor klem til dere alle..
Lille diamant Skrevet 21. februar 2010 #12 Skrevet 21. februar 2010 Dette var trist å lese Kira. Det samme skjedde meg i høst, så vet hvor skuffet man blir når det ikke var noe på gang likevel. Jeg fant det ut ved at jeg tok blodprøve hos legen, så er litt derfor jeg har lyst å gjøre det denne gangen og. For man kan ikke alltid stole på at positive tester betyr at spiren har festet seg, dessverre Men dere kommer nok sterkt tilbake skal du se, og neste gang så klamrer spiren seg bedre fast! Det bør den Sender deg en god klem, og håper det går bra med deg.
Rascal_4.11<3 Skrevet 21. februar 2010 #13 Skrevet 21. februar 2010 uff så leit:( det er kjempekjipt og miste, men signerer lille diamant neste gang så sitter den:)
Kira - Gravid! Skrevet 21. februar 2010 Forfatter #14 Skrevet 21. februar 2010 Tusen takk, begge to.. Vi gir ikke opp, men kommer nok til å prøve å stresse ned litt denne PP'n som kommer.. Føler jeg må det. Men vi skal nok få den til å sitte til slutt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå