Lillesnuppis Skrevet 20. februar 2010 #1 Skrevet 20. februar 2010 For noen uker siden så ble 3 venninner og jeg enige om at vi skulle ha middagsselskap som dem har på TVNorge. Jeg var første mann ut (loddtrekning) Skal ha det på lørdager, men jeg kan ikke i morgen. Derfor i kveld. Forrett: Rekecoctail med små hvitløks baguetter og hvitvin ( zeltinger) Hovedrett: Ostesuffle med paprikasalat, pariserloff og rødvin (cato negro) Dessert: Hjemmelaget iskake Ikke så kjempe fancy meny, men alle virket kjempe fornøyde. Å dem sa det smakte godt. Vi har ikke noen poengutdeling. Så det er ingen premie å vinne. Gjør det kunn for moro skyld. Underholdning hadde jeg ikke, men vi hadde sing star. Hadde det kjempe moro. Masse skravling og latter. Neste lørdag gleder jeg meg til å gå til nr 2 på lista. Spennende å se hva jeg får servert.
Rampongi Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 oj, ostesuffle har jeg aldri spist. det hørtes godt ut. Hva er inni, bortsett fra ost?
Lillesnuppis Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2010 Ostesuffle Dette er enkel porsjon. Til 4 personer brukte jeg trippel porsjon. 3 s.s smør 4 s.s hvetemel 3 dl melk 1/2 t.s salt Dette skal lages som hvit saus. Deretter tar du 3 eggeplommer oppi sausen og 200 gram revet eller ost i biter i sausen og rører inn. Stivpisk 3 eggehvitter og vend dette inn i den hvite ostesausen. Ikke pisk dette inn. Kan ligge kladder med eggehvitte på toppen. Smør en ildfast form og hell røren oppi. Lager du dobbel går det fint med en stor form. Trippel blir en stor og en liten form. Stekes i 200 grader i ca 50 minutter. Ovnen MÅ IKKE åpnes før den er ferdig. Da faller suffleen ned. Paprikasalat Del opp paprikaen i strimmler. ( rød, grønn og gul) Kan ta bare en farge å da. Olje, sukker og eddik blandes sammen. Smak til så den ikke blir for søt eller sur. Hell dette over paprikaen og vend det inn. Gjør det ca 10 min før dere skal spise. Kan gjøres før å, men da kan paprikaen bli litt blaut. Denne retten bør prøves. Kjempe god :-) Åsså er den kjempe god dagen etter enten kald eller varm fra mikro ovnen. Paprikeaen er da litt blaut, men det har blitt masse god saus fra dressingen. Lykke til
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Ettersom du skrev dette halv fire, tror jeg på at kvelden var super, hehe:-) Hørtes godt ut, spesielt den iskaken!
Lillesnuppis Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2010 Ja den var super duper. Anbefaler alle å gjøre det samme med gode venninner. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå