Gå til innhold

Mest spesielle navnet jeg har hørt på en norsk unge........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at dette ikke er pent gjort, men jeg mååååå bare legge ut dette innlegget altså....

Hørte nemlig akkurat det mest spesielle navnet noensinne på et norsk barn med norske foreldre: Sienna Diamante!

Veldig spesielt og rimelig pompøst i mine ører!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, grenser mot barnemishandling :-(

Skrevet

Da har du ikke hørt mange spesielle navn på norske barn ;o)

Skrevet

Mye mulig det, men jeg syns det var veldig spesielt og ganske så pompøst. Jeg visste ikke at Diamante var et navn engang jeg:-)

Skrevet

Ikke veldig uvanlig da, men jeg ble nesten litt forelsket i navnet Vinter første gang jeg hørte det =)

Skrevet

Hvordan i huleste kan du si at det grenser mot barnemishandling? Stakkars deg sier jeg da, du kan ikke ha opplevd mye. Et NAVN er ikke barnemishandling, sånn er det bare!

Skrevet

Har hørt mange snodige navn på norske unger med norske foreldre.

Smaken er så forskjellig. Heldigvis.

Skrevet

Jeg var forelsket i en gutt som het Vinter da jeg var 6-7 år gammel.

Men nå var det etternavnet hans, da ;)

Skrevet

Vet om en Perle Angelina. Synes det er litt i overkant også.

Skrevet

Og foreldrene heter sikkert Gunn og Arne. Følte seg snytt i oppveksten fordi de hadde så trauste navn;)

Skrevet

Litt spesielt, men de sier jo at navnet skjemmer ingen.

Selv synes jeg det er fryktelig mange av de navnene som blir brukt på barna i dag, som er helt forferdelige.

Men smaken er som baken, heldigvis:)

Skrevet

Diamante betyr så vidt jeg vet strass. Stas for jenta å ha et pompøst juggelnavn. Stakkars :(

Skrevet

Sienna synes jeg er ganske pent.

Diamante er...det motsatte.

Sammen ble det overkill.

Skrevet

Vet ei som heter Kaya Rubine. Blir litt i samme leia synes jeg.

Skrevet

Eller Jasmin Madeleine? Ingen over, og ingen ved siden... ;)

Skrevet

Lisell Aminda!! Herreguuud, så latterlig! Hahahaha!!

Skrevet

Kaller du barnet ditt Adolf Hitler så er du slem. (riktig nok en amerikansk? unge da)

Ellers har det fint lite å si.

Skrevet

HVORFOR er dette white trash-navn???

Da føler jeg nesten at mine også har det..

Lucas Nathaniel og Christina Marie

Er det også regnet for white trash??

Skrevet

Siden du spør, så synes jeg at Lucas Nathaniel er typisk "ung-mor"-navn ala 2009. Skikkelig poppisnavn (Lucas) og skikkelig hjemmelaget (Nathaniel). Jeg kunne ikke kalt unga mine det, ikke med en kanon mot hodet. Men jentenavnet var ok.

Nathaniel er for meg på linje med chrisander og lignenede. Og hører antagelig inn under "white trash"-kategorien (for de som bruker slike betegnelser).

Skrevet

så poppis-navn er ung-mor navn.. og engelske navn- som Nahaniel- er white trash??

Skrevet

Unnskyld, du anonym over Sfinxen her...Nathaniel er så langt fra hjemmesnekra som du får det..det er et gammelt hebraisk navn...har ingenting med unge mødre å gjøre. Sønnen min heter det, og ung er jeg vel ikke i den sammenheng, jeg er 31..

Skrevet

Jeg bruker som sagt ikke den betegnelsen, det var det andre over her som gjorde. Litt barnslig å bli fornærmet når du spør i en navnetråd, da. Grusomt navn.

Skrevet

he he.. Hvis du tror jeg er fornærmet så legger du ord imellom linjene.. Det var bare et ærlig spørsmål.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...