Lykkeligmamma:) Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Fant på mandag ut at jeg var gravid. To dager over ikm. Regnet ut at jeg er 5+0 idag, og nå i min 6 svangerskapsuke. Hadde menssmerter, murringer en uke før ikm, og trodde mensen var rett rundt hjørnet. Tok test på mandag som var positiv. Mensmurringene fortsatte. På tirsdag våknet jeg med veldig hodepine, følte meg støl i magen, og hadde vondt nedersti magen, mensmuriringer. Disse varte helt til i går kveld. Etter det har jeg ikke kjent noe. Blir veldig bekymret. Er i et risikosvangerskap, grunnet todelt livmor. Har vært hos legen idag, tatt blodprøver, målt hcg etc. Skal ta nye på mandag, men får ikke noen av måligene før midten av neste uke. Blir gal av å vente, og ikke vite noe. Er det normalt å miste alt av symptomer? Må ofte på toalettet,å kjenner såvidft det stikker "eggstokkene" av og til. Men føler meg ikke gravid. Men hadde den følelsen fra før ikm. Nå er det helg, og jeg får ikke dratt til legen før mandag, Kan man dra til legevakta f.eks? Få sjekket hcg nivået`? Ville gjort alt for å fått en bekreftelse. Ingen blødninger foreløpig, men vil så gjerne vite. Er det noe som utviklees der nede eller ikke. Vet ingen kan svare meg på akkruat det,men noe sted jeg kan få tatt blodprøver ? Eventuelt tatt tidlig ul? Noen som har opplevd å mistet symptomer nesten helt så tidlig i sv,skapet? Kan det være jeg merket murringer ekstra godt første dsagene, grunnet jeg egentlig skulle hatt mens? Håper på svar!!! Bekymrer meg kanskje litt vel myyye.. men ..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Jeg hadde også masse symptomer i uka før IKM, og i hele uke 4, men i uke 5 og 6 kjente jeg null niks nada. Mine symptomer kommer og går hele tida, men på UL igår 9+2 fikk jeg se en sprell levende liten knert som hoppet rundt der inne- så dette er helt normalt tror jeg, og ikke noe å bekymre seg for=)
Cat&Gullungene Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Menssmertene ble plutselig borte hos meg også. Husker ikke riktig når det var, men sannsynligvis rett etter jeg skulle hatt IKM. Med første barn hadde jeg skikkelige menssmerter i forkant, sånn at jeg tok smertestillende flere ganger (var ikke planlagt graviditet), mens denne gangen hadde jeg veldig milde menssmerter som bare varte noe få dager.
Lykkeligmamma:) Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. februar 2010 Tusen takk for svar, hjelper å høre andres erfaringer:) Krysser fingrene for at alt er som det skal der nede. Idag har jeg hatt bittelitt brunlig utflod, men har lest meg til at flere har det samme og at så lenge man ikke har veeldig mye smerter, så er det normalt. Kjenner litt murringer, stikninger i livmor, eggstokker av og til, så håper det er et tegn på at det utvikler seg normalt. Skal vel bare være glad for at jeg er i fin fomr, og ikke har merket noe til kvalme eller andre ubehag enda. Selvom jeg syns d er slitsomt nok å måtte på toalettet hele tiden. Ellers er det bare litt murringer, og litt svimmelhet her i gården. Men savner den gravid følelsen jeg hadde de første dagene:( Prøver ikke bekymre meg så mye, men d er lettere sagt enn gjort. Vil såå gjerne at dette skal gå bra. Var ikke planglagt, men nå har vi begge innstilt oss så veldig på det, og vil det så gjerne. Bare å vente til mandag, å få tatt nye blodprøver å få svar på disse til uken. Er jo ren pining når man må vente fire, fem dager eller mer på prøvesvar. Skal snakke med legen min mandag, å spørre om hun ikke kan gi meg henvisning til tidlig ul. Vil så gjerne komme dit tidligst mulig for å se om vi hører hjertelyden. Ullevål lovet jo følge meg opp til de grader hvis jeg ble gravid, å når jeg ringte og fortalte dette så fikk jeg beskjed om at det ble ul på meg rundt uke 12. Syns ikke dette kalles så veldig god oppfølging jeg da,men.. Ønsker dere alle der ute masse lykke til, og håper vi ses i 2 trimester og at tiden dit går kjempeeefort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå