Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Noen som vet hvordan det er å føde med hemorider?? Jeg blir ikke kvitt min, og nå nærmer fødselen seg med stormskritt... Noe såååå plagsomt!!! Første gang jeg har fått det, så selvom jeg har født 3 ganger før så er det første gang med hemorider...
*SmurfeMamma* Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 jeg fikk en hemoroide nå ca 4 dager før fødselen... den var blitt mye mindre da jeg skulle føde, men den gjorde fødselen min mye vondere enn den hadde behøvd å være.. hadde så sinsykt vondt i rompa at jeg glemte smertene i underlivet... etter babyn var ute trodde jeg hele rompa var sprengt.. men neida, var bare en hemoroide.... det var helt grusomt etter fødselen også, men fikk en bra salve på sykhuset som gjorde at den trakk seg fort tilbake, så den ikke verket så... smør, smør smør alt du kan nå, så du slipper denne ekstra "byrden" under fødselen....
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2010 Tusen takk for svar! Ja den er vond nå, og er redd for at den gjør enda mer vondt under fødsel. Jeg smører med en krem nå, men syns bare den blir større... Frustrerende! Husker du hvilket merke du fikk på den kremen? Den jeg har heter Sheriproct...
fresh Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 prøv alcosanal, den prøvde jeg, og den forsvant:)
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2010 Takk da skal jeg prøve den! Må jo prøve alt! Vil ikke ha dangelbær i rumpa jeg:o(
lindynatt Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Salver ol gjør ikke hemorriden mindre, den lindrer kun symtompene. Men kjøp deg heller sukk jeg husker ikke det norske ordet for det, sånn suposetory, altså som du dytter inn baki. Det hjelper bedre mot kløe. Dessutene r det ikke sikkertdet er hemorrid du har (eller har du fått en lege til å se på det?) Jeg trodde jeg hadde en, klødde noe så innfor j.. men da jeg gikk til spesialist, sa hun at det var analvene thrombose, noe som da også gikk tilbake av seg selv men i enkelte tilfeller må man stikke hull og la blodet komme ut.
Gjest Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Legen jeg har vært og mast hos pga underlivet sier at åreknuter og hemoroider ikke har noe å si for fødselen. (og at det nok forsvinner veldig fort etterpå)
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2010 Hmm, nei jeg har nå bare "skjønt" at det er hemorider jeg har, fortalte legen om det og hun ga meg kun navn på hvilken salve jeg skulle kjøpe meg. Hun så ikke på det... Kanskje hun skulle gjort det... Jeg har nå tittet med speil, og det er en kul som "henger" ut av rumpa(sorry detaljer), som jeg dytter inn når jeg smører meg, da det er best føler jeg. Men siden salven ikke gjør at evnt hemoriden ikke blir mindre, hvordan skal man bli kvitt den da??
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #9 Skrevet 20. februar 2010 Håper legen din har rett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå