Gå til innhold

dere som har søsken til deres vidunder i magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... Når forteller dere søsken om at de skal få lillesøster eller lillebror? Det blir jo lett for at ventetiden blir sååååå laaaang for dem.. En venninne av meg klarte å holde det "skjult" for sin datter (7 år) til uke 23.

Jeg har en gutt på 6.5 som skal få vite det i uke 11. Da skal vi nemlig til syden med en del familie og de skal få vite da også. (1.april) Så litt artig om de tar det som en aprilspøk ;) Hehe.. Det vi har tenkt er å ta på han en hvit t-skjorte hvor vi skriver på "i oktober skal jeg bli storebror".. =)

Gleder oss masse til å kunne spre det glade budskap!! Besteforeldre får nok vite det litt før.. uke 8 for da har jeg vært på kontroll hos legen =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei, jeg er i uke 8 ellr 9 nå blir så forvirret ...

vi har fortalt det til sønnen vår 1år8mnd, at mamma har baby i magen, vi har også valgt å fortelle familie det tidligst mulig.

grunnen er at sist havnet jeg på sykehus i uke 8 pga ekstrem svangeskapskvalme..

denne gangen intet unntak havnet her på sykehuset i uke 7, så familie og venner er klar over grunnen.

sønenn vår sier han savanener mamma:) blir litt rørt her jeg ligger, men han vet at det er baby i magen.........

så er egentlig opp til dere når dere føler det riktig, eller nødvendig å si noe

Skrevet

Er i uke 9 nå=) Det er noen venner om vet og 3 av barna vet sdet..4,10 og 12 år. mine foreldre og min manns... =)

Skrevet

Hos oss fant storebror på 4 ut av det selv... Han bare spurte meg en dag om jeg hadde baby i magen? :) Lille luringen... Da var jeg bare ni uker på vei... Så det hadde vært ønskelig å vente lengre, nettopp på grunn av ventetiden, men for den som har annet å tenke på, blir jo ventetiden kortere! ;)

Skrevet

Har ein på 6 og ein på 4. Dei fekk nyheten i veke 11. Synest det er naturleg at dei veit det før "bygda" veit om det. Vil ikkje at naboen/venner skal komme oss i forkjøpet. Trur ikkje dei heilt har forstått det enno men eldstemann veit at han skal begynne på skulen før han skal bli storebror igjen.

Skrevet

Takk for svar =) Jeg er helt sprekkferdig her ;)

Har fortalt det til mine foreldre og bestevenninne.. Skal fortelle det til min samboers foreldre neste gang vi er sammen.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...