Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan vise til forskningsrapporter eller lignende som viser at det ER skadelig for de minste å være ute ved kaldere enn -10 osv?

Er ikke interessert i nok en av de stadig tilbakevendene-diskusjonene om hvorvidt det er forsvarlig å gjøre ditt og datt.

Vil gjerne ha fakta på bordet! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har googlet endel, uten at jeg har funnet noe som egentlig sier så mye annet enn at _jeg_ mener ditt og datt...

Når en lege sier det ene og en annen det andre - hvem skal man da stole på? Og hvor henter de argumentene sine fra?

Oversatt: Legen i artikkelen du viser til gjentar -10, mens legen vår sier: grense? Vi har ikke noen sånn grense.

Skrevet

Trodde det var vanlig at folk visste at barns lunger ikke er ordentlig utviklet slik våre er.....og at de tåler kulde mindre enn oss, og barn har dårligere varmeregulering og mer utsatt hud enn voksne.

Er vel et overtall av hudleger/leger (og norsk luftambulanse) som anbefaler å holde seg inne hvis det er kaldere enn -10 for småbarn og -15 for større barn.

Hvor i Norge bor du? Og hva begrunner legen din med siden han ikke mener at det skal være noen grense??? Jeg tror ikke han er riktig satt sammen, men det er en annen sak.

Og jeg er lei den vinklingen at vi som bor i sør er noen særinger....og at de som bor i Nord har unger som tåler sprengkulde :-s

Skrevet

Jo, såklart har jeg fått det med meg. Men er det gjort noen forskning på dette?

Jeg er opprinnelig fra Østlandet, men bor på Svalbard, og jeg undrer meg på hvorfor det er så mye fokus på dette sørpå, mens her oppe er det ikke et tema. Det er den generelle holdningen på sykehuset, helsestasjon, i barnehagene og blant folk flest...

Men, ungene er ikke sykere,og det er såvidt jeg vet ikke flere med astma osv her oppe - er det da langtidsvirkninger?

Jeg er rett og slett nysjerrig.

For oss er det ikke noe alternativ å holde oss inne ved under -10, men tenker litt på om det kan skade jenta mi på lang sikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...