Gå til innhold

Jasyken....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har den?

Symptomene er slik at jeg TENKER "Nei, det vil jeg absolutt ikke", men så sier jeg "Ja, okay"

feks på jobben, så sier den nye sjefen min (er kontormedarbeider) "når du er ferdig med det så kan du vaske gulvene og kontorpultene og sånt" også tenker jeg "Nei, noe så frekt, det kan du gjøre selv" og så sier jeg "Eh, hæ....okay" Ellers så sier foreldrene og barnehageansatte på barnehagemøte "kan ikke du melde deg til FAU?" og jeg tenker "nei, jeg er både student og fulltidsarbeidende OG mor så det har jeg virkelig ikke tid til" Men så sier jeg "okay.."

Og når jeg først har sagt okay så kan jeg ikke gå tilbake på det. Vet ikke hvorfor jeg...Er det bare meg, eller finnes det andre i verden som gjør sånt mot seg selv..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var slik før. Men jeg har lært meg at det er ok å si nei iblandt.

Skrevet

Jeg er slik. Jeg føler meg faktisk for snill med folk rundt meg.

Går påbygging til studiespesialisering nå, og har en ganske skolesløv venninne i klassen min. Før prøver spør hun alltid om jeg kan skrive notater fra det jeg leser og sende de til hun, greitnok det, men jeg pleier egentlig ikke skrive notater. Og hun leser de heller ikke, og så klager hun når hun får 2- i karakter. Når vi har gruppearbeid eller prosjektarbeid spør hun alltid om vi kan jobbe sammen, og jeg har sagt ja hver gang. Ender med at jeg gjør alt arbeidet, hun glemmer det før timen er over.

Min lillesøster blir også bortskjemt av meg. Jeg liker slett ikke å si nei, og jeg liker å ha noe å gjøre på. Men merker jo det at det blir for mye ofte.

Skrevet

Jeg var sånn før, så ble jeg kronisk syk, nå har jeg blitt ganske flink til å si nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...