Pooh Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Hvor mye sover de på dagen? Hvor mange lurer? Og hva med nettene? Vi hadde to-tre uker hvor Lillemor sov fra ca kl. 19.30 til 07.30 uten mat og uten å våkne. I det siste har hun begynt å våkne ca hver time eller annen hver time. Hva skjer? Flere som har opplevd lignende? Tips til hva som hjelper? Eller går det seg mest sannsynlig til igjen av seg selv?
MammanTilEmma❤ Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 det går over av seg selv, jenta mi har vært sånn flere ganger nå.. sist så holdt hun på sånn i over 1 uke. hun er 5 1/2 mnd.
Tiddelidu Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Vesla her er 5 1/2 mnd. Legger seg mellom 18-19. Spiser ca hver 3.time fortsatt. Har begynt med litt grøt om kvelden. Blir bare et par spiseskjeer tilsammen, men det er en begynnelse. Ammer. Så sover hun til 06.30-07.30, da er det morgen. Sover lur fra ca 9.30 og sover da 3-4 timer. Som regel sover hun en liten lur på ettermiddagen igjen. Hvis vi er på en liten kjøretur og hun sover i 10 min, så holder ofte det. Hun var "flinkere" til å sove lenger om natta før mat tidligere, derfor begynte vi med litt grøt for to uker siden. Kanskje det er på tide for dere også?
Propellll ♥ Skrevet 20. februar 2010 #5 Skrevet 20. februar 2010 Gutten min er 4 mnd og legger seg som regel 19.30-20.00 og sover hele natta uten mat. Våkner som regel mellom 6.30-08.00. Noen netter har han våknet midt på natta, men er ikke sulten. Ligger å sparker litt og pludrer. Jeg gir han smokk og han sovner igjen etter ei lita stund. Vi står opp i åtte tida. Han bruker å ha en liten lur i 10 tida. Ofte ikke mer enn 30 min. Så sover han igjen i 13-14 tida og en liten dupp til før han legger seg for kvelden. Vet ikke hvorfor hun våkner så ofte på natten, hun er ikke sulten? Økedager? Tenner?
skyttel71 Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Vår pode er 4 1/2 mnd og han sover fra kveldsmat kl. 19.oo til ca. 4-5 for å få en liten skvett med mat. Da sover han igjen til i 8-tida. Det hender at han sover til i 6-7 tida også. Vi har også hatt noen uker nå da han våkner flere ganger om natta. Han får likevel ikke mat hver gang han våkner, vi prøve å vente til minst kl. 4 før han får. På dagen sover han ca. en halv time mellom hvert måltid (hver 3-4 time). Gjerne litt lenger. Kjenner også ofte at jeg lurer på hvordan andres unger sover,men roer meg med at han gir som regel beskjed selv om hva han trenger. Veldig greit å kunne dele erfaringer her inne:D
Leandermamma Skrevet 20. februar 2010 #7 Skrevet 20. februar 2010 Min gutt er 4,5 mnd og sov godt, dvs 3-4 timer sammenhengende om natten, frem til han ble 3 mnd. Etter det våkner han hver time ca hele natten. Han vil ikke ha mat eller kos når han våkner, men er bare urolig. Han legger seg 1930 og er klar for å stå opp mellom 08-09. Sover så 1,5 time rundt klokken 11 og så 30 minutter rundt klokken 15. Er vi heldig sover han nye 30 min i 18 tiden, hvis ikke er han stuptrøtt når han skal legge seg for kvelden. Ammer han, men kveldsmåltidet er mme. Begynt med smaksprøver på grøt, men ikke hver dag. Storebroren hadde lignende søvnmønster på samme alder, og han sov ikke sammenhengende en hel natt før han var 2 år. Kan ikke si jeg ser så lyst på fremtiden.
Nangiliama Skrevet 20. februar 2010 #8 Skrevet 20. februar 2010 Min lille krabat blir 5 mnd om en uke. Han legges klokka 19.00, sover til ca.01.00, får mat og sover igjen til ca.04.15.. Da er han ikke spesielt sulten, men veldig klar for å stå opp, så da får han ligge sammen med oss i senga og småblunder og pludrer fram til han får stå opp klokka 05.30 tidligst.. Våken 1,5 timer, og så en blund på 1-1,5timer. Deretter våker i 2 timer og sover i 45min- en time resten av dagen. Blir oftest 4 blunder på 45min-en time hver i løpet av en dag. Lar han ikke sove etter klokka 16.00. Han har aldri vært noe flink å sove lengre strekk på dagtid.. Ammer, men gir bitte små smaker av ulik mat. Jeg er forresten veldig åpen for forslag om hvordan få han til å sove litt lengre om morgenen! Vi har prøvd: Å legge han senere om kvelden (vanskelig for han vil helst ta kveld 17.30..), legge han tidligere, vekke for å gi pupp når jeg legger meg 22.00, men ingenting har hatt noe effekt så langt.. Kan legge til at han oftest må bæsje når han våkner om morgenen, så mistenker at det er trykkinga som vekker han.. ligger og trykker leenge før det blir noe action..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå