Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sittet og tenkt en del på mensen og hvordan den er. Advarer om visse udelikate ord og beskrivelser ;-)

Jeg lurer på om hvordan mensen "skal være" og hvor lenge den skal vare og hva slags konsistens den "bør være".

Jeg spotter en del før mensen kommer. Det varier hvor lenge, men det har vært opp mot 5 dager før selve blødningen kommer. Det er da mørkt, nesten svart. Blødningen varierer også. Den kan vare fra 2-4 dager, så går det over til den samme mørke konsistensen igjen.....

Jeg oppfatter også min mensen til å være mer konsitens enn "ren" om det gir sens? Akkurat som det er mer slimete hele veien...

Jeg har regelmessig mens, men likevel. Kan mensen gi en indikasjon på at jeg kanskje har ubalanse e.l.?

Er det vanlig å spotte slik?

Hvordan menser dere andre her inne?

Noen flere som har gjort seg tanker om mensen og hvordan den er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jeg alltid lurt på også..

Her starter det med spotting, stort sett veldig mørk farge, fra 1-4 dager før mensen starter. Deretter kommer blødningen, som er variabel av mengde, konsistens, smerter og alt. Varigheten er som regel 4-6 dager, før det igjen avslutter med 1-2 dager med det mørke. Ganske mange kjipe dager totalt da egentlig.. :-p

Syklusen min er oftest på 29-30 dager (men kan svinge fra 28-33 dager). Jeg prøver forresten eggløsningstester for første gang nå, bare for gøy(?). Er vel på dag 15 nå, og de er fortsatt negative..

Høres ut som det er ganske likt hos oss da. Kanskje vi får høre fleres erfaringer?

:-)

Skrevet

Hei!

Min kan av og til begynne litt kvelden før, med lys rød (ser ut som utvannet). Så er det 2 dager med knall rødt. Av og til mye, men som regel sånn passe.

Så er det nye 2 dager med noe brunere og fastere konsistens. Av og til kommer det små klumper.

Må nevne at jeg får en slags lykkefølelse idet jeg får mensen, og den varer noen timer. Er helt avslappet og ingenting kan stresse meg da.

Trengs vel, siden jeg er ustabil uka før.. :-)

Har syklus på 28 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...