Gå til innhold

TFK vs Easywalker sky vs Mountain Buggy vs OTH?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

Skal brukes på snø, asfalt, grus, is. Mest som sportsvogn da jeg har en dypvogn jeg er fornøyd med men ikke fornøyd med sportsdelen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mountain Buggy og OTH er samme vogn. Disse tre vognene har vært oppe til diskusjon maaaange ganger her inne og du finner mange gode erfaringer om de forskjellige om du f.eks skriver EW TFK MB i søkemotoren oppe til venstre her. Ellers får du sikkert noen svar her også :)

Skrevet

Hei!

Jeg har gått il innkjøp av en mountain buggy, og er veldig fornøyd! Her trilles det overalt i ulendt terreng på snø,is,grus og det som er..

Var skeptisk til å ha gutten vendt fra meg, men han stortrives! Sitter og peker på alt han ser, og roper hei til folk som går forbi:p Han er 1 år..

Store gode lufthjul, så det er god trillekomfort:)

Ikke lett å velge vogn. Jeg holdt på leenge før jeg bestemte meg å bytte ut simoen.

Lykke til!

Skrevet

Ja, jeg vet at denne problemstillingen har vært oppe mange ganger. Men søkemotoren her inne er så elendig.. :-)

Skrevet

Har OTH, og er veldig fornøyd med den.

Iallefall sportsdelen, for bagen er litt liten, men som sportsvogn er den uovertruffen på tur! :)

Skrevet

Mountain buggy er fantastisk på ALT av føre, selv masse snø og ubrøyta veier. Elsker den vogna (eneste minus med sportsdelen er at den ikke er vedenbar, og det er ENESTE minus ;))

Men gå for en 09-modell, 2010 modellen er åpen bak kalesjen og det er tungvindt å feste vognposen gjennom selene.

Skrevet

Ser mange anbefaler Mountain Buggy. Men er det ikke en fordel med håndbrems og justerbart fotbrett? Hva er fordelene med Mountain Buggy i forhold til TFK joggster twist (annet enn at den er penere..) ;-)

Skrevet

Jeg har hatt begge vognene, og flere andre... (ja jeg har dilla)

Tfk er den beste! Helt super på alt slags føre , og lun og romslig kalesje , samt meget soltd og robust sittedel. Kan legges helt ned , og er så utrolig romslig og luftig inni, spes når du drar ned den integrerte myggnettingen/beskyttelse. Den gjør også at det blir helt mørk inne i ''hulen'' når de skal sove. En genial vogn!!

Oth har kort kallesje og er ikke lun i forhold til Tfk!

Skrevet

OTH er suveren!! Du har et enkelt system for å ta opp og ned ryggen og slipper kronglete glidelåser som enkelt går i stykker. Den ser like ny ut selv om den har noen år på nakken (har selv en 06-modell, kjøpt for 1900,- som ikke ser brukt ut engang ;-) Anger på at jeg ikke kjøpte denne vognen med en gang, men måtte gjennom mye drittvogner før jeg krøp til korset og kjøpte det som "alle andre" har ;-)

Skrevet

Jeg har også hatt MB men solgt etterkort tid. Den er genial og trille. men utoer det er det ikke mye som imponerer. den har ikke regulerbart fotbrett, regntrekket fortjener ikke en tanke engng, den blir lang sammenlagt og reguleringen i ryggen er kronglete når ryggen ligger helt nede... Den er lekker da... Men nå blir det TFK! Vil ha stor og romdlig vogn med håndbrems og regulerbart fotbrett +++

Skrevet

Tror jeg har bestemt meg for TFK. Spørs om jeg får med gubben på ny vogn, men da får jeg kjøpe den selv.. Er jo et godt argument at den ser litt mer sporty og maskulin ut, noe som er perfekt når han skal ut i permisjon om 2 mnd.. ;-)

Noen som har tips om hvor jeg kan få kjøpt den til ok pris?

Skrevet

Barnas hus har grei pris på den, og har den titt og ofte på tilbud!

Du har gjort et meget godt valg, lykke til! Jeg skal snart bruke min til nr 2, og gleder meg til å ha bagen for første gang!

Skrevet

Easywalker er definitivt den beste av de tre.

Vi har prøvd alle modellene:

EW og OTH moutain buggy er begge gode vogner, men ew har flere fordeler. TFk ville jeg holdt meg unna.

EW er enklere å legge sammen og tar mye mindre plass i bilen.

Den er også mye mer stabil og sikrere enne oth. Tror rett og slett at rammen er mye mer solid.

Synes også ryggen er bedre å regulere og at barnet sitter bedre i Ew enn mb.

Begge vognene er supre å trille:)

Skrevet

Helt enig med deg!

Vi sammenlignet også alle tre modellene og fant ut at Ew var den beste av de tre.

Vi har kjøpt EW og det er en knallgod vogn!!

Anbefales på det varmeste.

Skrevet

EW er en fantastisk god vogn.

Vi triller så og si hver dag og har vært veldig veldig heldige i valg av vogn. Jenta vår elsker den og vi triller både på grusveien, snø, asfalt og turstier. Vognen kommer fram overalt og er et must i hverdagen vår!!

Vi kunne ikke vært den foruten:)

Skrevet

Hvorfor ville du holdt deg unna TFK?

Skrevet

Debatteb rundt disse tre vognene er uendelige.

Vi vurderte også disse tre, MB har jeg hatt, solgte fort... Som det nevnes over her er den rå god å trille, men blir for lang sammenlagt og er ekkel å regulere i ryggen. Bagen er en fadese i seg selv....Men trillecomforen er uovertruffen....

EW har elendig sittestilling for barnet i sportsdelen. Vi prøvde 2åringen vår i en EW nå og ha var oppe å støtta seg på albuene med en gang.. Den er heller ikke spesiellt lang i ryggen... Vognen blir brettet utover når den slås sammen, altså kommer sittdelen borti gjørme etc om man ikke er nøye å tørker av hjulene etter trilletur i surt vær...

Her blir det også TFK nå :)

Skrevet

Har ikke TFK enda, men tror vi kjøper den med en ny bag som heter Multi x carrycot. Det er en flat bag som kan brukes fra barnet er nyfødt. Etter hvert som barnet vil sitte kan den reguleres til sittedel, mot deg. Helt frem til barnet er 18 (eller 24) måneder. Har sett forskjellig på ulike steder. Du kan se demo av TFK og denne bagen på youtube. Så vidt jeg vet selges den ikke i Norge enda...

http://www.youtube.com/watch?v=OX0vDAKXprc

Skrevet

Genialt! Da er jo det eneste minuset med vogna løst! Nemlig at sportsdelen ikke kan vendes mot deg. Veldig greit i overgangen mellom bag og sportsdel.

Jeg har bestemt meg. Det blir TFK, jenter! Tusen takk for innspill!!

Skal reise og kikke på vogn og prute alt jeg kan i morgen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...