Gå til innhold

Hvis du skulle valgt navn til deg selv...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det ble jeg også nysgjerrig på :o)

Jeg har hørt at jeg likner en Camilla, så kanskje det.. Ellers ville jeg kanskje hett Maria, Sophia/Sofia, Mira (heter Miranda, så nesten likt!), Celine/a, Amanda, Julie/a, Mia eller Isabel :) Syns datteren min sitt navn er nydelig, men syns ikke jeg selv passer til å hete det :P

Annonse

Jeg heter foresten Malene, men det så dere kanskje på en annen tråd.

Kunne godt hett Helene istede, liker det litt bedre, også er det ganske likt.

Aldri hatt noe komplekser for navnet mitt, men har alltid synes at det har vært litt barnslig.. men er blitt vant til det og trives med det nå.

Jeg har et navn som ikke er så vanlig..er vel par å 30 som har kun det navnet (uten kombo med noe annet) og da er det et par til ekstra vil jeg tro..

Er flere ganger jeg har måtte stave navnet mitt og rette på folk som virkelig er på bærtur når det kommer til navnet..

Så jeg har fler enn en gang sukket over hvorfor mammaen min ikke kalte meg Ellen eller Kjersti som hun faktisk også hadde som navnealternativ...

Får vel skylde på hun var veldig ung da hun fikk meg og at det var tenårings-dillene som satte henne på et spesielt navn...

Akk! Jeg har et supervanlig navn, som er svært likt på tvillingen min sitt supersjeldne navn... Så jeg har alltid følt at navnet mitt er fryktelig ordinært, og fem andre i rommet heter det!!

Skulle jeg bytta, ville jeg kanskje hett Nathalie, fordi jeg elsker det navnet, eller bare noe litt mer uvanlig for min generasjon, som Una... :) De andre alternativene jeg kanskje skulle hete, var Maja eller Veronica, tror ikke det hadde gjort så mye forskjell... :P

Annonse

Eg skulle eigentleg heite Åse etter mormor Åsbjørg, men då eg vart fødd på farmor Ragnhild sin bursdag blei det Åshild etter begge bestemødrene... :)

Liker eigentleg ikkje namnet mitt eit gram, men fordi det er oppkalling ville eg aldri ha bytta!

Eg har lurt på å ta eit 2. fornamn som er litt meir internasjonalt, og då har tankane gått i retning Adelaide/Adelheid og Cecilia pga. songar eg er veldig glad i...

Viss eg skulle valgt eit namn utan personleg tyding hadde det nok blitt eit namn eg ikkje ser for meg at eg får ei jente som heiter, type Susanna eller Magdalena :) To namn eg alltid har likt, men som eg av ein eller annan grunn ikkje kan sjå for meg at ei framtidig dotter får.

Hm... vanskelig. Er egentlig veldig fornøyd med navnet mitt, til tross for at betydningen av navnet er ganske meningsløst (betyr blind).

Men viss jeg skulle ha hatt et annet navn tror jeg at jeg ville ha valgt Silje, som er ganske likt mitt egentlige navn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...