Gå til innhold

dere som har ett barn og ingen planer om flere

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan synes du det fungerer?? Kanskje dumt å spørre dere, er vel litt partiske.. ;) men synes du barnet ditt er mer bortskjemt enn barn med søsken?? Og har du noen gang savnet flere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen barn, men er gravid og det blir nok mitt eneste barn. Om jeg ved et nytt mirakel skulle få flere så blir jeg overlykkelig, men jeg forholder meg til at dette blir mitt eneste barn. Og jeg synes det er litt synd for barnet sin del. Det er klart.

Jeg har selv en bror som jeg er inderlig glad i og som er min beste venn. Og jeg håper at mitt barn også en dag vil få søsken, men det kan bli med håpet...

Skrevet

Jeg har ikke noen palener om å få fler barn. Jeg har et og jeg mener ganske bestemt at dette ene holder.

Skrevet

Synes det fungerer best sånn.

barnet mitt er veldig bortskjemt, men det er vel fordi det bor hos besteforeldrene sine..

Jeg har noen ganger savnet flere, men vet at jeg ikke tåler å få flere barn.

MEN; jeg er bare 20 år, så om jeg får en ny en når han jeg har nå er i tenårene vet jeg ikke...

Gjest eelis+kian
Skrevet

InaPetrineSnuppeline: Hvorfor bor barnet ditt hos besteforeldrene sine? (jeg er ikke en av de som slenger dritt på dib, så slapp av, hehe) Tror du at du hadde skjemt han bort hvis han hadde bodd hos deg?

Skrevet

jeg har ett på tre og har vel plan om å få fler inn i fremtiden en gang om 3-4 år. men jeg syns ikke han er bortsjemt. han har mange ting, men han deler og han snakker og forklarer om han ønsker seg noe.

det skjer ikke at han gråter for å få ting eller viljen sin.

men han er vel borsjemt på tid. han er vant til å ha voksene rundt seg, og han er vant til og bli hørt og tatt på alvår og han forventer og bli respektert. selv om han ikke har noe problem med å forholde seg til et nei.

Skrevet

Jeg har en liten gutt og har ingen planer om flere. Har en klar formening om at søsken ikke er en rettighet, men en bonus i livet særlig om du faktisk er venner med de. Flertallet av mine venner med søsken har et helt ok forhold til sine søsken, men de har andre som står dem nærmere - ektemann, samboer, kjæreste, bestevenninne osv. Dessuten jeg tror at dette blir et problem om man lager det til det - dvs hvis det er et enormt fokus på at du har ikke søsken. I min oppvekst tenkte jeg ikke over det en gang.. Men hvis de rundt deg stresser med det og forsøker hele tiden å kompensere - da kan det bli et problem ja.

Når det gjelder det med å være bortskjemt, så har det ingenting med om du er enebarn eller ikke. Det har noe med foreldrene å gjøre - om de lar ungen få alt h*n peker på eller setter klare grenser. Jeg er selv enebarn og ser ikke meg selv på bortskjemt annet enn på oppmerksomhet fra mine foreldre. Jeg måtte pent spare til ting utenom bursdag og jul.

Og nei jeg har ikke savnet flere barn, men jeg er preget av et grusomt svangerskap og det vil jeg alltid være. Det finnes verre ting i verden enn å ikke ha søsken.

Skrevet

Oida, trodde alle på DiB visste dette jeg^^

Nei, altså.. Barnet mitt bor hos mine foreldre fordi jeg er for syk psykisk til å ta vare på han. Han har levd ett halvt år nå der jeg ikke engang har fått lov å være aleine med han, så... =(

Skrevet

Tror ikke han hadde blitt like bortskjemt hos meg, nei :P

Skrevet

Jeg skjønner i bunn og grunn ikke hvordan noen kan si at de ikke vil ha flere barn etter kun å ha fått ett barn..

Skrevet

Vi har ett barn, ca syv år gammel. Det funker så bra som bare det! :-)

Bortskjemt? Ja, sikkert - som mange barn for tiden. Har mange leker, filmer etc. Men ellers? Vi får tilbakemeldinger på at h*n er omgjengelig, livlig og veloppdragen.

Har jeg savnet flere barn? Overhodet ikke. Vi har tatt et standpunkt på at vi trives best med liten nærfamilie (har maaange rundt oss).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...