Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Man møter mange former for skremselspropaganda i forhold til barne-sykdommer. Mange tall og prosenter som er basert på helt andre forhold enn de vi har her til lands. I stedet for å utvikle en sunn og kritisk holdning til alt vi utsetter våre barn for, utvikler mange foreldre en enorm frykt for vanlige barne-sykdommer. Jeg har stilt meg det samme spm. Hvorfor gi små barn MMR vaksine? Barnesykdommer er faktisk en del av den naturlige utviklingen til imunforsvaret hos barn. Begrunnelsen Folkehelsa gir deg hvis du spør hvorfor din lille datter skal vaksineres mot kusma i spedbarnsalder, eller hvorfor din sønn skal vaksineres mot røde hunder i spedbarnsalder, får du svaret: Fordi vi får disse vaksinene innebakt i andre fra vaksineprodusentene. Dette er et skremmende refleksjonsnivå, som øker min tro på at det er lurest å i alle fall unngå MMR-vaksiner før kjønnsmoden alder. Et viktig moment: Får barnet ditt barnesykdommene, er det blant annet med på å forebygge astma, allergi og atopsik eksem. Dessuten blir ungene 100% immune for sykdommene for resten av livet. La sprøytene ligge slik at våre barn utvikler sitt naturlige immunforsvar i fred og ro.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå