fresh Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Noen der ute som har oppskrift på pølsegrateng for ca 4.personer?
Christine209 Skrevet 20. februar 2010 #2 Skrevet 20. februar 2010 Jeg tar det ofte bare på feelingen når jeg lager. Lager ca en liter med hvitsaus(synes den er best når gratengen er litt rennende), hvor jeg har en buljongterning i og 2 egg. Salt og pepper Koker opp makaroni Skjærer pølser i biter Blander alt i en form med ost og/eller strøkavring på toppen, og steker i ovnen til osten er smeltet Når jeg har tatt på tallerkenen synes jeg det kan være godt med sitronpepper på
Christine209 Skrevet 20. februar 2010 #3 Skrevet 20. februar 2010 Bruker foresten samme oppskriften når jeg lager bacongrateng også, som er veldig godt:) Kan også lage skinkegrateng av den
Hvitkløver2020 Skrevet 20. februar 2010 #4 Skrevet 20. februar 2010 Ungene her er helt ville etter denne varianten: -potetstappe i bunnen -makroni mellom -pølser i små terninger -ost på toppen .....stekes til osten er gyllen...mmm
fresh Skrevet 20. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 20. februar 2010 tusen takk for svar! Jeg skriver ned alle 3 oppskriftene, og prøver dem alle sammen
ellen-propellen Skrevet 20. februar 2010 #6 Skrevet 20. februar 2010 Poteter i tynneskiver (kokte poteter kan brukes) Pølse i skiver Legges lagvis i ildfast form, ha salt og pepper på hvert potetlag Lag hvit saus, ha i noe revet ost og hell over. Ha revet ost på toppen. Stekes midt i ovn på 220 grader i ca 30min. Du kan og ha grønnsaker oppi denne, eller servere det ved siden av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå