Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Gutten min på 4 uker sliter med luft og magevondt. Han har enda en ganske umoden tarm ble jeg fortalt av lege. Dette kunne ofte ha sammenheng med kolikkplager fortalte hun. Lurer på hvilken behandling jeg skal velge for han.. En på jobben til min mann var til kiropraktor med sitt barn og merket bedring. Svigerinnen anbefalte å gå til osteopat. Noen som har prøvd begge deler her?? Ved fødsel så stod han over en ri med hodet halveis ute av åpningen i 3 minutter, kanskje plangene kommer fra nakken i virkeligheten. Har hørt at babyer ikke kan ha vondt flere steder samtidig og derfor vil det gå ut over andre ting, som nettopp å få magevondt, luft, kolikk? Andre råd taes også imot med takk!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 Jeg var med min hos manuellterapeut. Plagene skrev seg i største grad fra nakken hos oss (kiss). Du spør jo ikke om manuellterapeut, men vi hadde god erfaring med behandlingen, og fikk også oppfølgning i etterkant av barnefysioterapeut. Ellers vet jeg at mange med kolikk/nakke har hatt god effekt hos osteopat, med såkalt kraniosakralterapi. Ut fra fødselshistorien din er det ikke utenkelig at problemene skyldes nakken. Denne klinikken har godt rykte: http://www.majorstuen-osteopati.no/frameset.html Les evt der om osteopat/kraniosakralterapi
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Trykket litt fort isted;) Klinikken i linken er som du ser i oslo, men du kan uansett lese litt om behandling etc. Også skulle jeg ønske deg lykke til!!! Kolikkfasen varer ikke evig;)
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Jeg var hos akupunktør først - liten forskjell. Kiropraktor etterpå. God som gull:)
Micha.. Skrevet 19. februar 2010 #5 Skrevet 19. februar 2010 osteopat, kiropraktor, naprapat eller manuell terapaut.. Det er sammme behandlingen uansett så d spiller ikke noen større rolle..
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #6 Skrevet 19. februar 2010 Ingen effekt av manuellterapaut, kiropraktor eller osteopat her, akunktur derimot! Det jeg var mest skeptisk til i utgangspunktet, hehe...
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #7 Skrevet 19. februar 2010 Var hos mauellterapeut først - hun fant intet. Så var vi hos kiropraktor - en med erfaring med spedbarn - 3 behandlinger for låsninger og ny baby:) Vil absolutt anbefale kiropraktor. Og uansett ville jeg fått meninger fra flere behandlere, om første ikke finner noe. Lykke til! Vår kiropraktor sa det var best å komme så tidlig som mulig, før ting fikk sette seg, og da kanskje tok lengre tid å behandle. Hun hadde utdanning på barn. Selv hadde jeg vondt i rygg/nakke/rumpe/lår en periode etter fødsel, prøvde da først fysio/manuellterapeut, så osteopat (dyrt og ingen effekt tross 3 behandlinger) så akupunktur. Så gikk jeg endelig til kiropraktor, og da, etter to mnd med dårlig søvn og masse vondter, ble jeg helt bra etter to behandlinger. Så jeg har stoooor tro på kiropraktor:)) Lykke til, håper dere finner ut av det!
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2010 #8 Skrevet 19. februar 2010 Tusen takk for svar dere! Har funnet ut at vi må til en annen by for å få kiroprator time og at osteopaten i denne byen skal være en av landets beste, så blir vel til at vi prøver begge deler og starter med osteopat. Andre gode råd i mellomtiden? Gir litt fenikkelte 2-4 ml dagen. Ellers magestilling og sidestilling, masasje, varmt bad, sukkervann, kos, nærhet og trøst. Har også hørt at det er viktig at de alltid er varm og god helt ut i hender og tær. Ellers har jeg rett og slett kledd av både meg selv og han og latt han ligge naken på brystkassa mi hud mot hud. (uten at han skal fryse). Han liker mest å ha hodet til venstre side har jeg lagt merke til. Er ikke lenge han ligger med hodet til høyre og da er det som regel fordi jeg har snudd på hodet. HI
Micha.. Skrevet 19. februar 2010 #9 Skrevet 19. februar 2010 legg han på venstre side, da får han ikke snudd hodet mer mot venstre.. Han vil nok protestere i begynnelsen siden han da ikke får vridd seg dit han liker å ha hodet, men det forhindrer ihvertfall at det blir verre, og han får slappet litt av i den vonde siden også..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 19. februar 2010 #10 Skrevet 19. februar 2010 Drikke amme-te minst 1 gang for dagen, noen sverger på at det hjelper. Amme-te kan du også gi til babyen. Det finnes noe som heter miniform på apoteket som kan brukes, men syns å huske at det var snakk om noen stoffer i det som ikke er så bra. Det får du spørre de på apoteket om. Se på hva du spiser. Om du spiser mye melkeprodukter kan du se om det hjelper å kutte ned på det, drikker du mye brus, osv.. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå