Gå til innhold

drikker en flaske musserende vær dag.............

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har begynt med en ny trend eller noe.... uff.. godt er d da.. har de siste månedene drukket to til tre ganger i uka.. kose drukket.. en flaske eller noe.. men den siste uka har d blitt ihvertfall en flaske vær dag. blir ikke full, men i "fin" form..

nå kjenner jeg at når kl. nærmer seg 12 på dagen begynner suget litt liksom..

koser jeg meg bare litt akkurat nå eller er d på vei til å bli et prob?

jeg føler ikke at d er noe problem, som sagt jeg blir ikke veldig beruset og drikker ikke når ungen er våken.. men føler liksom at d beynner og bli litt vell godt med den flaske liksom...

dyrt er d også.. og masse kalorier sikkert...... hmmm

måtte bare lufte meg jeg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kjenner suget etter dette hver dag i tolvtiden, begynner det å bli et problem, ja.

Skrevet

ja kannskje d... men kan man kjenne d så fort liksom? har egentlig ikke vært så glad i alkohol før for noen måneder siden.... drakk før kun for å feste liksom.....

men som sagt d har virkelig tatt seg opp i d siste...

nå nyter jeg vær dråpe....'

gleder meg til kvelden kommer og jeg kan sprette en ny flaske... hmm..

er på 3.glasset i dag... men er jo fredag nå da:)

men hele uka? tror liksom ikke at jeg har et problem, jeg er ikke sånn i d hele tatt... har bare blitt litt mye i d siste kanskje..?

Skrevet

Hver dag heter det...

Og over til spm ditt, jo du har et usunt forhold til alkohol om du drikker en flaske musserende hver dag!!

Skal ikke mye til før man har kjørt av sporet, så bare å kutte ut, kos deg litt i helgene....

Skrevet

ok takk for svar!!:)

skal ikke drikke på søndag!! eller mandag! og ikke HVER dag:)

baere i dag og imorgen så er d helgekos!!! takk for tiden deres:)

Skrevet

Er du alenemamma, eller har du pappaen til barnet der også? Er du helt sikker på at du ikke er merkbart beruset? Det er nemlig ikke så lett å vurdere seg selv. Etter en flaske musserende vil vel de fleste virke påvirket? Du sier at du bare drikker når barnet sover, men hva hvis det våkner og trenger mammaen sin? Det er skremmende med en påvirket forelder for barn, og barn merker det allerede etter et par glass. Og ja, jeg snakker av erfaring.

Skrevet

Trur nok det bare er ei som kjeder seg en fredagskveld...Sette igang en liten diskusjon.

Skrevet

Dumt spm, men hva er musserende?

Ble så nysjerrig...

Skrevet

er en pappa inn i bildet også, vi drikker egentlig sammen.. han drikker noen øl og jeg tar ei flaske alene... fordi jeg ikke liker øl..

barnet er sanrt 3 og våkner aldri.. og ok jeg er velk kanskje mer beruset enn jeg tror, men ikke full!!

men jeg skal IKKE drikke på søndag og mandag!! d er målet..

jeg føler jo egentlig at jeg ikke er i noen fare sone...fordi jeg ikke har gjort d sålenge liksom.. men ser jo at d har tatt seg kraftig oppp.

takk for svar igjen...

skal sove nå.. og er ferdig drukket på en stund( håper jeg)

Skrevet

musserende= musserende vin-vin med bobler

Skrevet

Hvis ikke dette er et tulleinnlegg, så vil jeg si at du allerede har krysset en grense og har et problem. Hvis du merker at du ikke klarer en uke uten alkohol bør du søke hjelp med en gang. Jo lengre du går, jo verre blir det å løse problemet.

Det at du ikke ser at barnet ditt faktisk KAN våkne, og at det vil by på problemer at du og mannen din da har drukket, ja det er jo bare trist.

Skrevet

Ja, du er alkoholiker... Beklager å måtte si det, virker ikke som du vil innse det selv. Du rettferdiggjør deg selv... Nei huff.. Få hjelp.

Skrevet

Hvis tanken på en hvit måned for deg ( og samboeren din) føles vanskelig og "herregud så lenge!", så har du et problem. Om det ikke kjennes vrient, så tar du det. En hel måned uten å røre alkohol i noen som helst slags anledning eller form skal ikke være et problem for NOEN. Den måneden burde gi deg svaret på om alkohol er mer enn kos for deg.

Det du forteller om viser mange faresignaler: du tenker på og gleder deg til å begynne å drikke, du tror ikke du er påvirket, du skyver hvite dager foran deg ( hvorfor ikke i morra?), du forsvarer og forklarer.

Ta denne testen og vær ærlig:

http://www.dagbladet.no/test_deg_selv/alkohol.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...