Gå til innhold

Folk som får barn, men som...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stuer de bort nesten hver helg. Er på fylla nesten hver helg. Klarer ikke gå glipp av noe. Skriker når det er planleggingsdag i barnehagen. Syns 3 uker ferie med barna er for lenge. Osv osv.

Hva skal de med barn egentlig?

Nå kjenner jeg bare alenemødre som er slik da, og "alenemødre".

Skjønner i hvert fall ikke hva det går i når de går å får seg enda flere barn, og fortsetter samme livsstil.

Og så skryyyyyter de seg selv opp i skyene når de først finner på noe med ungene, og prøver å få seg selv til å høres så fornuftig ut.

Bare lurer på andre sine meninger.

*Moi*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snork.... Gud vet hvor mange ganger har lest akkurat det samme innlegget.....

Folk er forskjellige. Det er ikke din sak. Blablabla, osv....

Skrevet

Nå kommer alle til å svare "herregud la folk få gjøre hva faen de vil!!!" osv..

Men jeg syns det er helt naturlig å stille spørsmåltegn ved slike prioriteringer.. Hvorfor fikk de barn liksom? Det er VIKTIG for barn å tilbringe mye tid med sine foreldre...

Skrevet

Men jeg har ikke lest det før, eller postet det før!

Skal ikke få lov vi andre altså fordi du har lest lignende før. Jaja.

*Moi*

Skrevet

Dette er en av hjertesakene mine når det kommer til det å få barn og prioriteringer, men har diskutert denne til døden her inne.. orker desverre ikke komme med langt og utfyllende innlegg, men du har så rett HI.

Skrevet

Joda, folk må få gjøre som de vil. For all del.

Men det gir reaksjoner. Det MÅ de jo være klar over, eller?

*Moi*

Skrevet

Da deler vi samme hjertesak! :-)

Forstår at du ikke orker diskutere det hvis du har vært gjennom det før! :-)

*Moi*

Skrevet

enig! flere i vennekretsen mni som er sånn også. ei veninne hadde ikke sønnen sin på julaften fordi faren hadde han, og da dro hun på fylla, kansje forståelig siden hun ikke hadde han, men hun hadde han på nyttårsaften, og da skaffa hun seg barnevakt, for hun hadde jo tross alt sitti hjemme med gutten hele romjula og fortjente da,syns hun og gå ut med vennene. hun er 20 år. fattter ikke hva det er med sånne folk som ikke greier og kose seg med barna og hvertfall på høytidsdager!!!

Skrevet

Enig enig!

Jeg har en haaaaaaaaaug med slike venninner!

Fikk det beste spørsmålet av en for en liten stund siden.

Sønnen skulle bort hele helgen, og da hadde hun bare datteren. Så da lurte hun på om ikke jeg kunne ha henne hele helgen, så hun fikk HELT frihelg. (Hun har fri fra begge barna annen hver helg). Hun skjønte ikke vitsen med å bare ha henne, og det måtte jo være kjempe kjedelig for barnet. ( Hadde det vært noe spesielt, hadde jeg selvfølgelig hatt henne den helgen ).

Da tenkte jeg: WTF? Kanskje det hadde vært kos for barnet å hatt Mammaen sin heeeeeelt alene, en heeeeeel helg!! Skulle vært knall kos for mor også det, kun konsentrere seg om det ene barnet, gjerne funnet på litt kjekke ting datteren likte, osv. Kanskje bakt til broren kom hjem Søndagen?

What ever. Skjønte i hvert fall ikke HELT prioriteringen/tankegangen!

*Moi*

Skrevet

Jeg kjenner også ei sånn ei. Ute hver helg, barna er hos barnevakt. Eller den ene er hos pappan annenhver helg da, men den andre er hos barnevakt, hver helg. Fredag og lørdag.

Ungene er i barnehagen selv om mor er hjemme. Jobber jo bare en dag i uka. Og huset er alltid fult av folk....

Skrevet

Uff! :-/ Finnes ALTFOR mange av disse foreldrene tydeligvis! Trist.

Ps: Jeg sier ikke at de er noe dårligere foreldre enn oss andre, syns bare de har HELT feil prioritering!

*Moi*

Skrevet

Jeg kjenner ei slik som er i slutten av 30 årene med store barn, 9 og 12 år. Hun setter bare eldste til å passe minste når hun går ut på byen mens de ligger hjemme å sover. Ganske ofte virker det som..

Skrevet

Åh herregud da menneske. Når ble det din sak hvor ofte andre folk har barnevakt? Det kan da umulig være noe problem for deg at andre mødre og fedre tar seg en fest? Festing skjer på kvelden- og da rekner jeg med at barna sover uansett! Eller?

Get a grip, og slutt å bry deg sånn med hva andre gjør.

Rekner med at du ikke er miss perfect du heller.

Skrevet

Når jeg var student var jeg absolutt et festmenneske. Det forandret seg noe veldig når jeg traff mannen min. Når jeg gikk gravid med førstemann gikk jeg på et 9 ukers kurs. Det var innmari festlig sosialt sett. Mandag og tirsdag diskuterte de hva de hadde gjort i helga. Onsdag, torsdag og fredag diskuterte de hva de skulle gjøre i helga. Hvem som skulle passe ungen....evt frihelg osv. Det var en 3-4 damer på den gruppa som festet hver helg. Og jeg mener ikke at de skulle sittet hjemme å sturet i fri-helga. Men de kunne vel kanskje holdt seg hjemme i blandt i de andre helgene. Nå ser ikke jeg på det som fri-helg å være uten unga heller. Men så er vel vi i overkant mye sammen med ungene våre. Men de er barn så kort tid. Jeg klarer på en måte å holde meg edru i 15-20 år, og når unga er blitt voksne ja hvem vet hva jeg finner på da. Men jeg har valgt å få barn og være sammen med dem.

Må bare legge til at jeg virkelig hater ordet Barne-fri

Skrevet

Kjenner ingen som er sånn jeg. Bor du i slummen eller?

Skrevet

Ei lita hormonella som er ute å lufter seg på nettet en Fredags kveld? :-P

Jeg er ikke miss perfect nei.

Jeg er absolutt et party menneske. Fikk barn da jeg var 18 år, var alenemor i 6 år, liker å få med meg ting sm skjer. Osv.

MEN, jeg har barn, så jeg MÅ holde meg selv i tøylene! Og, interessene har endret seg litt etter jeg fikk barn. Det gjorde de automatisk. Sikkert en helt naturlig endring, som skjer av seg selv.

Ville trodd kanskje det var slik for andre også, som ble foreldre!

*Moi*

Skrevet

Nope!

Du da? I himmelen?

*Moi*

Skrevet

Syns ikke en skal sammenligne med bhg da.

Tor de fleste barn har godt av å gå i bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...