Gå til innhold

Flere her med små matvrak?! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa min er 13 mnd og veeldig matglad. Hun får rundt 4 måltider hver dag + mellom måltider, men allikevel skal hun bestandig smake på alt hvis vi spiser når ikke hun spiser. Sikkert ikke negativt regner jeg med, at hun etterhvert blir kresen på mat kommer vel tidsnok.. Hun er ikke tjukk, men god og rund ( ca 77 cm og 10 kilo) Flere her med matglade barn? Hva liker de å spise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda normalt her i huset og! Han får ikke mer mat etter 2 store skiver til frokost (vi baker selv og skivene er store). Han spiser ALT, vi lager bare vanlig mat, og serverer ungen alt og han spiser ;-) Han er mer glad i mat i sine "enkelt bestanddeler" enn i f.eks. gryterett...

Han er 1.5år. Ikke sikker på hvor høy han er (87cm kanskje) og 13 kg.

Skrevet

hehe, alex er ram på å spise mye ;) I BHG hadde han klart å spise 4 brødskiver (matpakka) pizza (var bursdag og karneval i BHG, så da var det pizza) og frukt!! Blir helt matt jeg, og når han kommer hjem vil han gjerne spise litt frukt/grønt og en liten skive:p Men jeg er litt resriktiv når det gjelder han og mat, han har vært på den tykke siden veldig lenge, så nå som han nærmer seg normalvekt, så holder vi det der ;) Han er vel rundt 78-79 cm lang, og veier rundt 12-13 kg, så stor gutt:p

Skrevet

Frøkna vår på straks 14 mnd er også en storspiser. Hun spiser faktisk mer enn storebroren på 3,5 år. Hun er lang og slank dog, så vi har ingen begrensninger.

Hun er en selskapsspiser diluks. Spiser andre, skal hun også spise. Bhg sier det samme. Utrolig hvor mye den lille frøkan kan stappe i seg.

Må si det er deilig med en som spiser, når eldste egentlig bare spiser brød og ikke særlig mye.

Skrevet

er 4 måltider så mye da????

Skrevet

4 måltider + 1-2 mellommåltider er ikke så mye nei, normalt regner jeg med. Men hun skal jo bestandig smake når vi spiser utenom henne + at hun blir "sint" når det er tomt for mat ( Middagsmat/flaske etc) Hun er ulven aldri mett ;) Hehe. Hilsen HI.

Skrevet

Jenta vår spiser også masse - er såååå glad i mat :) Hun er litt periode spiser, men i de dårlige periodene er det somregel tenner som plager henne stakkar. Hun spiser gjerne 3-4 skiver til frokost/lunsj, og grøt + ei skive det andre måltidet Så får hun frukt og yoghurt sånn i tre tiden, og der må hun begrenses litt, er jo snart middag... Masse middag, og da mener jeg masse, gjerne mer enn meg. Og kveldsmat etter det. Vi spiser ikke middag før i 5 tiden, men likevel MÅ hun ha kveldsmat rundt kl 18 :) Jeg ammer i tillegg, for hun nekter å gi slipp på morgen og kveldspupp! Så ja, et lite matvrak kan jeg absolutt kontstatere ;) Hun er ikke store flisa hun da, 13,5 mnd, 74cm og 8780. Vi lar henne bare spise vi, eneste vi prøver å begrense er spising mellom måltider - da får hun heller mat først, så kjeks eller liknende.

Skrevet

Ja jeg tenker som deg Lille&jeg, jeg lar jenta mi styre matmengden selv så begrenser jeg heller snop og småspising mellom måltidene. Har en stor jente som er i øvre del av skalaen både på vekt og lengde. Men er veldig redd for å videreføre kulturen fra min oppvekst der det var masse fokus og oppstyr om mat og ikke mat og tynn og tykk. Tror barna regulerer det best selv. Av og til spiser hun ikke i det hele tatt (sjelden da.. :) Men da er det også greit.

Skrevet

Jenta mi er også veldig matglad - og det synes jeg er kjempefint! (",)

Og hun spiser alt. Det er iallefall ikke mye hun ikke vil ha (",)

Det jeg alltid har fått høre fra lege, helsestasjon - og fra andre - er at du skal bestemme hva barnet skal spise, og barnet bestemmer hvor mye det skal spise.

Jenta mi får alltid så mye mat hun vil ha - men hun får ikke så mye hun vil ha av alt. Hvis du skjønner. Hun får så mye brød og middag og grøt hun vil ha - frukt, yoghurt, rosiner, og søtsaker (hun får iblant en bolle, en muffins, noen pastiller, litt sjokolade osv) må vi begrense.

Frukt er sunt - men hun spiser og spiser - og kan fint stappe ned en banan og en kiwi og mange druer - og fortsatt ville ha mer... (",)

Synes ikke det er rart at hun vil smake på maten deres, hvis dere spiser utenom henne. Kan jeg spørre om hvorfor dere ikke spiser sammen med henne?

Vi spiser alle måltidene sammen - og det fungerer kjempefint. Må tilrettelegges litt, men synes det er kjempeviktig at vi spiser sammen alle sammen, så godt det lar seg gjøre! Eneste er at hun spiser kveldsmat før oss (naturlig nok) - men vi spiser aldri uten henne, mens hun er våken.

Skrevet

På dagen jobber jeg, så da er det pappa som har ansvaret for henne. Når vi kommer hjem på ettermiddagen prøver jeg å få til middag sammen med henne, men ikke bestandig lett med et utålmodig matvrak som vil ha mat der og da. Så da nipper jeg av og til, til et middagsglass. Det er nok en ganske dårlig vane. Faren hennes spiser ikke samme maten som oss, så i helgene hender det at det blir flere forskjellige retter til ulike tidspunkt. Han spiser som oftest ikke samtidig som oss. Er middagen litt sent i ukedagene hender det at middagen blir kveldsmaten hennes. Spiser innimellom kl 17 og hun legger seg rundt 18.30.. Men lar henne såklart få spise så mye hun vil, er ikke sånn at jeg slanker henne ;) Er jo bare bra med barn som spiser godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...