Gå til innhold

Noen med peiling på digitalkamera som gidder hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fredag, latskapen har tatt over, så jeg orker ikke kopiere og lime inn alle disse linkene, men ser at dere vurderer Sony og Canon.

Hvilke kriterier legger dere til grunn? Hva skal kamera brukes til?

Skrevet

Har ingen erfaring med Sony, men jeg har et Canon kamera som jeg er superfornøyd med.

Har hatt det i 5år. Hatt det med på tur, på fester, i regnvær osv. Og jeg kan med hånden på hjertet si at det har virkelig tålt en støyt!

Det tar gode bilder, man har mange valgmuligheter, zoom er bra og det er alt i alt et brukervennlig kamera. Er min erfaring.

Av de du har linket opp til så ville jeg gått for Canon Digital IXUS 200IS fra Komplett.

Har god erfaring med Komplett og jeg vurderer det til å være det beste valg av kamera av de du vurderer.

Men som med alt annet - det er en smakssak;)

Skrevet

Takk for svar! Vi vil det skal være lite og lett. God på video. Enkel meny. Minnekort du kan putte i pc og tv.

Jeg er så lite tekninsk at jeg er helt ubrukelig til å finne ut av slikt. Mannen min er ikke et hår bedre.

Skrevet

Canon Ixus serien....knallgode...jeg har en som vi kjøpte for 5 år siden...den er like god den dag idag. Elsker mitt ixuskamera.

Skrevet

Jeg orker heller ikke lime i kveld, men jeg har en del kameraer selv, bl.a et Ixus (Canon) og det er helt - ja, kanon! Jeg bruker det en del til video.

Skrevet

Takk for svar!

Må man kjøpet eksternt batteri og lader? Og trenger man ekstra minnekort?

Blir i tilfelle dette da. http://www.kelkoo.no/p-di gitale-kamera-124901/canon-ixus-200-is-19636988

Skrevet

Det jeg kjøpte følgte det med batteri og lader (lenge siden så er ikke 100% sikker). Veske og større minnekort måtte jeg kjøpe utenom. Kjekt å ha et større minnekort, dessuten har det jo blitt billigere enn det var tidligere.

Skrevet

Batteri/lader er med (det er best å ha kamera med oppladbart batteri), men minnekort er nok ikke med.

Du kan få masse gode minnekort som har plass til flere hundre bilder så du trenger ikke mer enn ett kort.

Jo høyere plass på kortet, jo bedre blir ofte kvaliteten på bildene og, men det spiller ikke så voldsomt stor rolle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...