Gå til innhold

Noen som faktisk har unngått å bli syk selv når mann og barn har hatt omgangssyke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er tredje runden med omgangssyke her i huset, på 4 mnd.

Nå har alle bortsett fra meg hatt det, begynte natt til onsdag. Kan jeg være "immun" etter de forrige rundene, eller er det bare å sitte pent å vente på tur liksom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For 2 år siden hadde jeg fått Noro viruset. Jobber på sykehjem og der var det fullt utbrudd...jeg ble selvsagt smitta og hadde ei kraftig runde med diare og oppkast, men både guttungen og mannen min slapp unna...

Sikkert bortkasta og si, men skikkelig god håndhygiene kan jo forebygge smitte da...

Skrevet

hær var d kunn minstemann på 2 som fikk den. bank i boret. han hadde den i 1 uke med oppkast,diare,feber og slapp. så du trenger ikke få den:O) brukte masse antibact jeg da.

Skrevet

Ene jenta og mannen har hat en runde, men ikke jeg eller yngstejenta.

Hvis det er tredje runden på 4 mnd tror jeg jeg ville forsøkt å undersøke litt anngående smitteveier ol. Sikker på at dere ikke har en latent smittekilde liggende et sted? Det er ikke vanlig å være syk så ofte.

Skrevet

Nei det er litt merkelig faktisk, har aldri i mitt liv hatt spysyka før, og så fikk jeg den to ganger på kort tid.

Men det var utbrudd i bhg de to første gangene, men ikke denne tredje (ikke hørt noe foreløpig ihvertfall).

Hva kan evt en latent smittekilde være?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Her har jeg og ungene vært syke, mens gubben har sluppet unna

Skrevet

Jeg har sluppet unna når foreldrenne mine og de 3 søskene mine fikk det... har ikke hatt omgangssyken på noen år nå....

Skrevet

Du kan slippe unna. Her fikk hele gjengen utenom meg omgangssyken.

Håper du slipper unna elendigheten :)

Skrevet

Her er det bare barna som har hatt det, 2 ganger.

Skrevet

Normalt pleier jeg og sønnen min å få det, mens mannen slipper unna, men forrige runde vi hadde det var faktisk mannen og sønnen syke, mens jeg slapp unna! Helt utrolig, for jeg blir alltid syk og kaster opp hvis jeg i det hele tatt er i nærheten av andre som er syke.

Skrevet

Hører at det er 3 typer virus ute å går. Om alle er under Noro vet jeg ikke, men da kan det jo forklares at man har det flere ganger på kort tid.

Jeg er selv ferdig etter en heftig natt tidligere i uken. Ingen andre som er smittet ennå. Hadde det for ca 2 uker siden også. Stort sett oss voksne som får det værst her i heimen.

Holdt meg på rom og bad i 18 timer til symptomene var over. Kokte selvfølgelig alt sengetøy og klora hele badet og ellers de overflater jeg hadde vært i kontakt med.

Noro-virus brytes fort ned med klor, mer motstandsdyktig mot sprit.

Skrevet

Jeg tror at god hygiene er veldig viktig. Her i huset blir sjeldent alle smittet. Når en er syk så har den personen eget håndkle, vi vasker oss ekstra godt på hendene, skifter sengetøy, vasker alle dørhåndtak osv. Jeg har ikke vært syk på lenge selv med to små barn og mye på farten.

Skrevet

Min mann mener jeg er immun, for jeg får det aldri når de andre hardet. Og når jeg har det så pleier ikke jeg å smitte de andre.

Men det skal sies at klorflaska er min beste venn og nermest limt fast i min hånd når det går i huset. Min mann har aldri skjønt hvorfor jeg vasker med klor hele tiden, men nå er det bare meg som ikke blir smitta. Og jeg sa klart i fra sistdet var spysykebarn her i huset at han skulle vaske badet etter han hadde vært der med en unge, og han ble ikke smittet. Og han pleier å bli smittet bare han hører noen spyr. Så jeg har stor tro på klor.

Skrevet

Før jul hadde mannen og lillejenta omgangssjuke. Eg og storebror slapp unna. Men så var storebror i barnehagen og lillesøster hos besteforeldra det meste av sjukdomsperioden (eg hadde kink i nakken og kunne knapt bevege meg, heldig med den).

Skrevet

Her hadde lillebror omgangssyken for to uker siden. da sa sambo at vi visste jo godthvem som kom til å få det. og helt riktig... to dager etterpå fikk sambo det også. diare og spy syke... jeg og eldste har vært frisk hele tiden...

jeg jobber i barnehage og er nok biitt ganske herdet...det første året var jeg jo konstant forskjølet...

Skrevet

her hadde mann og datter omgangssyken, men jeg og min sønn har sluppet unna! hadde eg aldri trodd :P

Skrevet

Takk for alle svar!

Ser ut som jeg slipper unna denne gangen, hurra! :))

Har også kloret og spritet mye, og vasket hender i ett, egne håndklær, tannglass osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...