Gå til innhold

Snickers kake med Fruktose???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd. Da mener jeg Denja sin fruktose. Den merker jeg vanligvis ingen forskjell fra vanlig sukker når det gjelder resultat.

Men jeg må vite at det går. Skal lage til 20 personer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter hva jeg har lest så sier jeg ja :o)

Fruktose og bruksområder

Fruktose kan erstatte sukker i alle sammenhenger. Den kan f.eks. strøs over frokostblanding, søte kaffe/te eller yoghurt. Den kan brukes til å lage desserter, bakst eller kaker og til å sylte og konservere. Vanlige oppskrifter med sukker kan anvendes. I alle sammenhenger kan sukkermengden reduseres med ca 1/3.

Fruktose og baking

Spesielt i bakst og kaker, kan man imidlertid oppnå best konsistens på sluttproduktet ved å anvende samme mengde fruktose som sukker. I bakst bør ovnstemperaturen senkes med ca 20 grader og steketiden evt. forlenges i forhold til vanlige oppskrifter, for å oppnå best resultat. Kaker som består av mer enn 1/3 sukker (marengs, makroner, florentiner med mer), blir ikke like vellykket med fruktose.

Fruktose bruner fortere enn vanlig sukker (karamelliserer ved 100 grader).

Sjekk ut hele linken her:

http://www.fedon.no/Fruktose.9UFRjM1M.ips

Skrevet

Fedon sin fruktose er veldig vanskelig å bake med. Prøvde den til mye men synes det ble for dårlig. Men Denja sin har foreløpig vært som vanlig sukker.Jeg bruker den i nesten alt og det blir som ved vanlig sukker. Tror jeg tar sjangsen.

Skrevet

Hvilken matvarebutikk selger Denja sin fruktose? Ante ikke at de solgte fruktose en gang.

Skrevet

DAN sukker var det visst. Jeg kjøper det hos Rema. Men jeg har funnet det i andre butikker og. Det er veldig billig og i forhold til Fedon sitt!

Skrevet

Det er notert bak øret :o) takk for tipset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...