Gå til innhold

trenge litt råd ang bleieslutt.. har en på 4 år som har så godt som slutta i bhg, men nekter å gå på do hjemme....

Anbefalte innlegg

Skrevet

han vil gå uten hjemme, det får han,men enten tisser han på seg, eller han vil ha på bleie når han kjenner han må tisse... (noe som er bra han kjenner) har prøvd å nekte å ta på bleie, men det går ikke...

skal jeg bare fortsette med å la han fåpå bleie når han vil, eller skal jeg ta på bleie hele tiden,til han begynner å gå på do???

han tisser på do i bhg uten problem, men full nekt her hjemme..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se på det som en god start du og prøv å ikke "gnål" for mye om det.

Jeg har en som fyller 4 år snart som har vært totalt uintressert frem til for to uker siden.Jeg har prøvd ALT,hehe

Plutselig ville han ikke ha på bleia og frem til i dag har vi ikke hatt ett eneste uhell.Han er så stolt og kry.

Men i dag har det gått galt tre ganger i barnehagen.Jeg tenker som så at vi er godt i gang og bare våren kommer nå så tror jeg vi er kvitt`n for godt.

Men min venninne hadde samme problem som deg og hun gjemte bleiene og sa det var tomt hjemme,hehe

Det funka ;))

Skrevet

her hjelper det ikke å si det er tomt, for lille søstra bruker og bleier.. samme str...

Skrevet

dytter litt

Skrevet

Jeg er i litt samme situasjon! Gutten min har øvd seg på å gå uten bleie etter barnehagen, og før leggetid den siste uka. Han er bare 2.5 år, så dette har jeg ikke stresset med. Men signaler han har gitt tidligere har fått meg til å tenke at han har kontroll..

Men, han har altså ikke tisset (eller b..et) på do ennå. Dette vil han ikke. Jeg har forsøkt å overtale, friste og lure, uten hell. Han har fått på bleie sammen med pysjen, og han har spurt: Har jeg bleie på nå, mamma? Siden jeg svarer bekreftende så har han øyeblikkelig blitt salig i blikket, og bleia varm... :P

I dag bestemte jeg meg for å la det gå ei stund. Vi spiste middag, drakk mye saft..., og han måtte til slutt på do. Ikke pokker at han ville på do, selv om vi prøvde flere ganger. Han tviholdt på sin lille.. og nærmeste tvinna beina rundt. Jeg var standhaftig. Plutselig kom han og sa at han måtte på do! Vi løp inn, rev av bukser. Sildre, sildre! En stolt gutt fikk stående applaus fra alle rundt :). Så nå har jeg bestemt at han har sluttet med bleie. Ikke på natten, og jeg skal snakke litt med de i barnehagen. Men bleiebudsjettet kan minke!

Rådet mitt er altså, ikke putt på han bleie. Test utholdenhheten hans. Han går på do tilslutt. Tror jeg. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...