togutter Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 Hva bruker dere som tilbehør? Og hvordan steker man lammelåret så det blir super-fantastisk? ;-) Hohoho, namnamnam
* 5 om dagen * Skrevet 19. februar 2010 #2 Skrevet 19. februar 2010 etter det jeg kan huske så hadde jeg rosenkål,stekt sopp og gulerøtter til. men en kan jo ha det en liker. jeg tror jeg ville hatt brocolli og asparges til også. steking er litt av en jobb, og du burde gå inn på matprat.no for å finne steketider og slikt. jeg hadde iallefall hvitløksbåter i ,som jeg la i lommer,som jeg hadde stikke hull med en kniv.der hadde jeg også rosmarin dusker.(fersk) ganske mange, ca 8-10 stk. skal langstekes, og tror jeg brukte ca 120 grader, og hadde steketermometer i. tilbehør er det selvsagt fløtegratinerte poteter og fløtesaus,som er laget på kraften av steken.
Rampongi Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 Mamman min pleier å legge lammelåret på en seng av gulerøtter og potet. Stikker også hvitløksbåter inn i kjøttet. Har som regel rosenkål og en god saus ved siden av ja, men siden jeg sitter her så bortskjemt som jeg er, aner jeg ikke hvordan hun lager det..
* 5 om dagen * Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=7978 her er noen tips til tilbehør(står til venstre) og du kan fint bruke stekemetoden,selv om du ikke har sånn lammelår.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå