Gå til innhold

Bilsete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er nå 17 mnd. Farfar har invistert i et bilsete som bare kan være vent framover. Kan jenta mi bruke dette bilsetet? Farfar sa at det var for barn fra 8 - 34 kg, men det kunne ikke vendes bakover.

Når kan barna sitte i forovervendt barnesete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn bør sitte bakovervendt så lenge som overhodet mulig, og i allefall til 3-4 år. 17 mnd er alt for tidig å snu. Det er selvsagt helt lovlig å sitte forovervendt på den alderen, men det er ikke anbefalt (og i Sverige er det påbudt å sitte bakovervendt, og jeg tror nok det kommer til Norge også om ikke så lenge). Så svaret er vel at ja, jenta di kan sitte forovervendt, men hun burde ikke og jeg hadde personlig nektet noen å kjøre så mye som en meter med så små barn sittende forovervendt.

Skrevet

Takk for svar. Da skal jeg be farfar om å bytte setet til et sete man kan vende bakover. Vil ikke utsette jenta mi for stør fare en nødvendig.

Skrevet

Ta og vis denne videoen til farfar, så vil han forstå. (en slags hilsen fra en morfar til en farfar) Jeg viste den for mann min som alltid snudde rundt bilsetet til frøkna så fort jeg var ute av bilen fordi det var enklere for han. Han har etterpå beholdt setet bakovervendt.

Før du setter den på husk å ha lommetørkle tilgjenglig

Skrevet

Jeg velger å ikke se på den filmen. Grunnen er at jeg kan tenke meg hvordan den er + at jeg sitter her gravid å det skal ikke noe til før jeg begynner å gråte. Så, sparer meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...