Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kjæresten min og vår kommende datter kommer til å dele de to første bokstavene i sine navn (i tillegg til en bokstave inni navnene). Har tenkt på et guttenavn til en eventuell sønn en gang som også har disse to første bokstavene som start, blir det for mye av det gode, i så fall? Alt en skal tenke på.

Er det rart at tre har like forstavelser, og én ikke har det?

Andreas - Anine - Anette

Ragnar - Rakel - Ranveig

Tomas - Tora - Tove

Nils - Nima - Nikoline

Rino - Rikke - Rita

Må virkelig si jeg er i det fantasifulle hjørnet i dag, uansett; ser dere problemet med det? Egentlig synes jeg kanskje det er finere dersom to og to da eventuelt har like forbokstaver. Vet om en familie som har to barn med hver av foreldrenes forbokstav, synes det er koselig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141465520-dette-med-forbokstaver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir ikke nødvendigvis for mye av det gode, men jeg synes det er viktig at navnene likevel er tydelig forskjellige! jeg har en tvillingsøster, og vi har ALT for like navn!! Så jeg synes at det kan være fint å ta lyder og bokstaver igjen, så lenge navna ikke blir for like, og så er det jo lurt å finne en bokstav der dere liker MANGE navn, så ikke sistemann får en annen bokstav fordi fantasien tok slutt... :)

Her har mor og far samme forbokstav, og det er tilfeldigvis også samme forbokstav som storebror har. Det var ikke noe vi satset bevisst på. Men da lillebror kom og fikk en annen forbokstav, ble det behørig kommentert, at han da var "utenfor" t-gjengen.

Synes det var noe merkelig, men folk henger seg opp i så mangt:)

Annonse

Jeg er for at alle i familien skal ha hver sine initialer hvis det er mulig.

Da jeg var liten, syntes jeg det var så stas å ha min egen bokstav, det har satt seg fast i minnet fra da jeg begynte å lære bokstaver. Derfor har mine barn navn som begynner på forskjellige bokstaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...