Rampongi Skrevet 19. februar 2010 #1 Skrevet 19. februar 2010 En liten jente i familien vår, har for 2. gang i sitt liv fått rs-virus. Hun ligger på isolat og får nesten ikke i seg mat. Synes så synd på henne og familien. Er det sånn at unger som har hatt rs en gang, ofte kan få det igjen og er de mindre motstandsdyktige, eller er hun bare max uheldig? noen som vet?
Missy med sine 2 barn (✿◠‿◠) Skrevet 19. februar 2010 #3 Skrevet 19. februar 2010 lurer på det samme selv.. min sønn på 7 mnd har akkurat hatt dette. ble skrevet ut fra rikshospitalet for en uke siden,etter og ha vært innlagt en hel uke der.. sliter litt med alt slimet som sitter igjen..så her bruker vi inhalasjonsapparat med natriumklorid for fullt. han var så dårlig stakkar.. fikk nesten ikke puste.. og han sliter med pusten sin fra før av.. så jeg håper for all del at han aldri får det der igjen!!
Fire småtroll Skrevet 19. februar 2010 #4 Skrevet 19. februar 2010 Jeg forsto det sånn at man kan få RS-viruset mange ganger, man blir ikke immun mot det.. Men man blir sykest første gangen, og for de fleste er det et uproblematisk virus som bare gir en hardnakket forkjølelse første gangen også en mildere forkjølelse når en blir smittet igjen. Men så er det noen barn som utvikler denne bronkiolitten, det er de som blir så veldig syke. Ettersom jeg forsto er det sånn at de barna som utvikler bronkiolitt første leveår er veldig utsatt for å utvikle astma etterpå, bronkiolitten skadet altså luftveiene for lang tid fremover.
Rampongi Skrevet 19. februar 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. februar 2010 takk for svar. uff, så kjedelig om man skal ende opp med astma etterpå. Hun endte jo opp på isolat begge gangene og får ikke reise hjem enda da hun ikke får i seg mat. Håper hun kommer seg snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå