Gå til innhold

Er barna deres gla i middag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lillemann er ikke særlig begeistra for kjøpeglassene - hverken dampokokt eller hva det nå enn er. (spiser litt, men ikke mye, og får hard mage). Eneste grønnsaksmosen (4.mnd) den syntes han var grei.

Så her moser jeg maten selv :) Potet og brokkolimos er kjempegodt, samme med fiskegrateng. Har jo tidvis hard mage, men føler meg "sikrere" når det er jeg som lager maten. Fiskepudding med smør er forresten supergodt;)

Ellers så er moste epler, avocado+mango, banan, og andre fruktmoser en hit :)

Men, bør helst være hjemmelaget virker det som. Men det tar jo ikke så lang tid å lage da, og så fryser jeg maten, så da har jeg jo mat for minimum en uke av gangen.

Her går middag ned på høykant, men tror han har en sånn personlig nestle boikott. Hver gang jeg har prøvd nestle grass hylskriker han, hehe. Naturnes går bra dog. Favoritten er Hipp glassene og sånn ca 80% av mors hjemmelagde middager.

Han begynner faktisk å grine når middagsglasset er tomt, ville gjerne hatt mer han stakkar. Men likevel har han blitt tynnere i det siste. Kan nok skyldes høyt aktivitetsnivå. Han er så og si ALDRI rolig. Spreller og fyker rundt på golvet, hopper og spreller i fanget og turner på stellebordet og i senga hehe.

Grøt er også bra og brød er bra. Kokt gulrot eller brokkoli er også nam. Han spiste til og med en olivenbit jeg prøvde å gi han. Men agurk der gikk visst grensa, hehe. Skikkelig matmons jeg har fått altså. Håper bare det varer (med måte da of course).

Min er mer glad i glassene enn det hjemmelagede....og mine husmorevner er nok en gang dømt nedenom og hjem!! huff!!

For noen uker siden spiste han et helt glass til middag. Men den siste uken har han rotet litt, og spiser kun et halvt. Jeg tenker at sånne ting går opp og ned, så jeg stresser ikke. Gutten veier 11 kg, så han har litt å gå på liksom;)

Annonse

Her er tassen mest glad i mais grøt med mm. Han spiser fruktpure, og noe havregrøt med banan og aprikos. Er ikke helt happy- middag har vi prøvd grønsaker med kalkun og mormors lapskaus. Tar noen biter men ikke helt på det heller.'

Likte eple og fersken, men ikke nå lengre.

Men vi smaker litt hver dag i håp om at han snart skal like det.

De sier vel at man må smake på en ting ca 20 ganger før man finner ut om det er greit eller ikke(husker ikke helt hvor mange ganger det var)

Her går middagsglassene ned på høykant. 1 glass til middag. Hipp sin lappskaus er ikke den beste, tror den blir litt sterk, men alt annet går. Nudler med kjøtt er det beste! Spiser ellers havregrøt m banan og aprikossmak og fruktmos. Han spiser potet også, men har ikke laget så mye mat til han. Han spiser middag litt før oss enda, da far ikke er hjemme til middagstiden hans (ca 16, vi spiser mellom 17-18). Får begynne å tenke på å gjøre noe med felles middag snart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...