Gå til innhold

Hva gjør dere med klærne til de små håpefulle når de er for små?

Anbefalte innlegg

Tar dere vare på de?

Selger de?

Gir bort?

Vi gir bort nå. HAr ingen planer om å få flere, så da er det fint at noen trenger de fine klærne etter jentene mine.

(vi sparte på klærne etter nr. 1)

Fortsetter under...

Tja. Foreløpig pakker jeg de i pappkasser og setter på kvisten. Tenker de vil bli donert bort når barna mine får flere søskenbarn eller tremenninger. Og noe skal jeg pakke og ta vare på som minner..:o)

Det som er i ok stand tas vare på til en evt. nr 2 (ser for meg at jeg får to gutter, jeg).

Det som er flekker på osv har jeg kastet.

Skulle det ikke bli flere barn, eller evt en jente så kommer jeg nok til å gi bort klærne til fretex, eller til kjente hvis noen vil ha de.

Pakker ned og sparer. Forhåpentligvis kommer det en nr 2 som kan bruke. Om det skulle bli jente kan hun likevel bruke mye av tøyet tenker jeg. Er liksom ikke så "kjolete" av meg. Men kanskje jeg går amok på kjoleshopping om jeg får jente, hehe.

Annonse

Har kjøpt kasser på europris, skrevet str. utenpå. Eks. 50, 50/56, 62, 62/68 osv. Bruker bare 68 enda, men allerede en del kasser som er satt pent bort til neste barn. Jeg er første av fire søsken som fikk min førstefødte, så det er mamma som har handlet det meste av klær som skal brukes av alle. Selvfølgelig er det nesten bare jenteklær, så når en gutt kommer må det kjøpes mye da.

Men bare klær, vugger, seng og sengeklær som blir lagret

Kommer til å spare alt til neste mann, vis det blir jente kommer jeg til å gi bort.

Men noe må jeg jo bare spare på: di første jule klærne, den første tingen jeg kjøpte og hjem reise klærne:)

Sparer på det vi har vært mest glad i. Men har også solgt endel på Finn. Klær vi har fått i gave som ikke falt riktig i smak (og som jeg ikke rakk å bytte) eller klær som viste seg å være dønn upraktisk. Har nok solgt for en 1500,- faktisk.

Pakker vekk(er en del arvekler fra bestevenninnen min som fikk barn et år før oss, er bare fine kler da de ikke blir så mye slitt og man har jo så mye) blir spart til neste av oss som får barn. Blir det jente får vi putte litt rosa inni klærne, hehe.

Er første barnebarnet på begge sider så er blitt mye kler.

Har funnet en del som jeg faktisk skal prøve å selge på finn, nye kler.

Jeg sparer på de "peneste" og de som betyr noe spesiellt.. Resten gir jeg til Ukraina..Har innsamlinger flere ganger i året her vi bor.. Får en god følelse av at noen som SÅRT trenger klær kan bruke dem videre..

Har pakket bort noe som jeg ikke har hjerte til å gi bort. Ting som jeg har kjøpt selv, og noe som jeg har fått i barselsgaver o.l.

Resten skal jeg gi bort. Har ei venninne som venter i disse dager. Vet ikke om det blir gutt eller jente. Men hun skal få det hun vil bruke, resten skal jeg levere til Frelsesarmeens Bruktbutikk. Så kan de tjene noen kroner på det.

Fikk selv mye brukt, men det ser nesten ikke brukt ut da lillemann vokser så fort (har heldigvis stagnert litt nå), så vi har nesten ikke fått brukt det i det hele tatt. Så mye ser jo like fint ut.

Ting som er fulle av flekker som ikke går bort, går i søpla.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...